Volkswagen Golf czy Toyota Auris? Wybieraj!

Na polskim rynku szykuje się ciekawy pojedynek. 11 stycznia w ofercie Toyoty zadebiutuje zupełnie nowy Auris, który wyceniony został na 59 900 zł. Zaledwie o 90 zł więcej kosztuje najtańsza odmiana nowego Golfa...

Na jakie jednostki napędowe i wyposażenie liczyć możemy u dealerów Toyoty i Volkswagena za niespełna 60 tys. zł?

Siódma już generacja Golfa mierzy 4,25 m długości i 1,79 m szerokości. Rozstaw osi to 2,63 m. Nowy Auris jest odrobinę dłuższy (4,27 m), ale i nieco węższy (1,76 m). Ma też o 3 cm mniejszy rozstaw osi (jest on taki sam jak w poprzedniku i wynosi 2,6 m).

Za 59 990 zł otrzymamy niemieckie auto z trzydrzwiowym nadwoziem w podstawowej wersji wyposażenia Trendline. Samochód wyposażony będzie w benzynowy silnik 1,2 l TSI o mocy 85 KM. Tak skonfigurowany Golf przyspiesza do 100 km/h w 11,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 179 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg danych technicznych - wynosi 4,9 l/100 km.

Reklama

Polska specyfikacja Aurisa nie jest jeszcze znana. Wiadomo jednak, że podstawowa cena dotyczyć będzie znanego z poprzedniej wersji benzynowego silnika 1,3 l dual vvt-i o mocy 99 KM.

W przypadku Golfa wyposażenie standardowe obejmuje m.in. siedem poduszek powietrznych (boczne, czołowe, kurtynowe i kolanowa dla kierowcy), system XSD (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), ręczną klimatyzację Climatic i radio CD/MP3 z 5-calowym, dotykowym wyświetlaczem. W aucie znajdziemy również centralny zamek, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane szyby przednie czy komputer pokładowy.

Jak udało się nam dowiedzieć, wyposażenie nowej Auris (oficjalną konfigurację poznamy za około miesiąc) będzie niemal identyczne, jak w przypadku Golfa. Toyota zaproponuje swoim klientom m.in. siedem poduszek powietrznych, system wspomagania ruszania pod górę oraz system stabilizacji toru jazdy VSC. Na pokładzie znajdą się też klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz CD/MP3, komputer pokładowy i pakiet elektryczny obejmujący lusterka (również podgrzewane) i przednie szyby.

Jak myślicie, który z samochodów cieszyć się będzie w Polsce większym zainteresowaniem? Który z tych dwóch pojazdów wybrałbyś dla siebie?

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy