Toyota z rekordową sprzedażą w Polsce
Oprac.: Michał Domański
Rok 2021 jest dla Toyoty w Polsce najlepszy w historii. Już po 11 miesiącach marka pobiła swój własny rekord z 2019 roku. Od stycznia do listopada do klientów trafiło 67 752 samochodów marki – dla porównania w całym 2019 roku zarejestrowano 66 271 aut Toyoty i był to piąty rekord marki z rzędu. Patrząc rok do roku, Toyota zanotowała wzrost o 25% w porównaniu do 11 miesięcy roku 2020. Jej udział w rynku obecnie wynosi 16,5%.
Przewaga Toyoty na rynku samochodów osobowych powiększa się skokowo. W listopadzie marka zarejestrowała 5797 aut. To o ponad 3400 egzemplarzy i o 140% więcej niż zanotowała druga najpopularniejsza marka. Udział Toyoty w rynku w listopadzie wyniósł 18,1% (wzrost z 14,9% rok do roku).
W listopadzie wśród czterech najpopularniejszych samochodów w Polsce trzy to modele Toyoty. Zajmująca pierwsze miejsce Corolla zanotowała aż 1979 rejestracji. Na drugim miejscu w minionym miejscu znalazła się C-HR (1101 egz.), a na czwartym Aygo (824 egz.). W pierwszej dziesiątce zmieścił się także Yaris z wynikiem 588 egzemplarzy.
Patrząc na wyniki z 11 miesięcy, w pierwszej dziesiątce również znajdują się cztery modele Toyoty. Corolla na pierwszym miejscu zanotowała wynik 19 967 aut. (+29% rok do roku). Yaris jest drugi (13 474 aut, -2%), RAV4 jest piąty (10 524 aut, +26%), a Toyota C-HR ósma (8 628 aut, +15%).
Toyota Aygo drugiej generacji w ostatnich tygodniach swojej obecności na rynku niezmiennie dominuje w segmencie, odpowiadając za ponad połowę sprzedaży małych samochodów (51,9%). W listopadzie salony opuściło 824 Aygo, a od początku roku 6 405 tych samochodów. Wzrost rok do roku wynosi 49%. Pierwsze miejsce wśród kompaktów zajmuje oczywiście Corolla, a Toyota C-HR wśród kompaktowych SUV-ów.
Z kolei Po 11 miesiącach liczba rejestracji PROACE CITY jest ponad dwukrotnie wyższa od drugiego najpopularniejszego kompaktowego vana. Od początku roku na drogi wyjechało 4588 egzemplarzy tego auta, a w listopadzie 313 egzemplarzy, co daje mu pierwsze miejsce w rozliczeniu miesięcznym. W porównaniu do ubiegłego roku wzrost popularności PROACE’a CITY wyniósł dokładnie 100%, a jego udział w segmencie to 23,7%.
Średniej wielkości van PROACE zajął w listopadzie trzecie miejsce w segmencie z wynikiem 206 rejestracji. Od stycznia do listopada salony opuściło 2 406 aut, co również daje mu trzecie miejsce oraz 16,1-procentowy udział w segmencie.
Hilux konsekwentnie zajmuje pozycję drugiego najpopularniejszego pick-upa w Polsce. Klienci zarejestrowali w listopadzie 66 egzemplarzy tego modelu, a od początku roku 1002 egzemplarzy. Stanowi to 29,7% wszystkich nowych pick-upów zarejestrowanych w tym roku.
***