Toyota wprowadza nowe jednostki napędowe i nowe przekładnie

Toyota wprowadzi na rynek nowe silniki, przekładnie i udoskonalone napędy hybrydowe, opracowane w technologii Toyota New Global Architecture, które zapewnią większą moc, lepsze osiągi i mniejsze zużycia paliwa. Nowe technologie zostaną wprowadzone zarówno w konwencjonalnych jednostkach spalinowych, jak i napędach hybrydowych.

Proces wprowadzania na rynek silników i przekładni rozpocznie się w 2017 roku. Toyota zakłada, że do 2021 roku w nowe napędy zostanie wyposażone co najmniej 60% samochodów Toyoty i Lexusa sprzedawanych w Europie, Japonii, Chinach i Stanach Zjednoczonych. Toyota opracowała 17 nowych wersji 9 silników, w tym nowy 2.5-litrowy silnik benzynowy, 4 nowe przekładnie w 10 wersjach i 6 nowych napędów hybrydowych w 10 wersjach.

Nowa linia silników spalinowych o nazwie Dynamic Force Engines wyróżniać się ma lepszą elastycznością i niskim zużyciem paliwa. Jednostki te zostały zaprojektowane od podstaw i będą wykorzystywały technologię szybkiego spalania oraz inteligentny system zmiennych faz rozrządu. Jednym z nowo opracowanych silników jest 2.5-litrowa jednostka benzynowa o najlepszej na świecie wydajności cieplnej, która sięga 40 procent w konwencjonalnych samochodach spalinowych i 41 procent, gdy silnik stanowi element napędu hybrydowego.Udało się to osiągnąć m.in. dzięki ograniczeniom strat energii w systemach chłodzenia i układzie wydechowym.

Reklama

Z kolei nowe 8- i 10-biegowe automatyczne skrzynie biegów (Direct Shift-8AT i Direct Shift-10AT) zostały tak zaprojektowane, żeby zwiększyć ich wydajność do jednego z najwyższych poziomów na świecie i zminimalizować straty energii. Są bardziej kompaktowe i lżejsze od dotychczas używanych, zmniejszają przy tym zapotrzebowanie samochodu na paliwo. Niższy środek ciężkości przyczynia się do większej stabilności prowadzenia.

Toyota udoskonaliła również napęd hybrydowy oparty na 2.5-litrowym silniku benzynowym i stworzyła nowy układ Multistage THS II dla samochodów z tylnym napędem. Multistage THS II korzysta z tych samych rozwiązań, które pozwoliły ograniczyć wielkość układu i straty energii w nowym Priusie, zapewniając jeszcze lepsze osiągi i wyższą wydajność cieplną niż rozwiązanie obecne na rynku.

Udoskonalony został także układ hybrydowy plug-in. System dwóch trybów jazdy pozwala wykorzystać drugi silnik elektryczny, który pełnił dotąd jedynie funkcję generatora, jako dodatkowe źródło mocy, zarówno w trybie hybrydowym, jak i elektrycznym. W nowym układzie hybrydowym plug-in zastosowano akumulator litowo-jonowy o większej pojemności, która zwiększy zasięg samochodu w trybie elektrycznym do co najmniej 60 km.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama