Reklama

Toyota pomaga niepełnosprawnym

Toyota Mobility Foundation, we współpracy z Nesta's Challenge Prize Centre, otwiera globalny konkurs Mobility Unlimited Challenge dla wynalazców z całego świata. Celem konkursu jest stworzenie przełomowej technologii radykalnie zwiększającej mobilność i niezależność osób z paraliżem. Pula nagród wynosi 4 mln dolarów.

Zadaniem uczestników konkursu jest opracowanie osobistych urządzeń do poruszania się dla osób sparaliżowanych. Przyszłościowe rozwiązania w zakresie mobilności mogą obejmować wszystko, począwszy od egzoszkieletów, przez sztuczną inteligencję i uczące się maszyny, po przetwarzanie danych w chmurze czy akumulatory.

Reklama

Na całym świecie miliony ludzi cierpią na paraliż kończyn dolnych (najczęstsze przyczyny to udary, uszkodzenie rdzenia kręgowego i stwardnienie rozsiane). Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że każdego roku odnotowuje się 250 000 - 500 000 nowych przypadków urazów rdzenia kręgowego.

Innowacje z wykorzystaniem inteligentnej technologii mobilności dają szansę stworzenia osobistych urządzeń lepiej zintegrowanych z ciałem użytkownika i środowiskiem. Wdrażanie tej przełomowej technologii jest jednak powolne z powodu takich czynników, jak małe i rozdrobnione rynki, obciążenia regulacyjne i złożoność procedur zwrotu kosztów przez ubezpieczycieli bądź systemy opieki zdrowotnej.

To obniża atrakcyjność tego rynku dla małych przedsiębiorców lub nowych podmiotów i utrudnia wprowadzanie na rynek nowoczesnych rozwiązań przez innowatorów. Pomimo znacznego postępu w dziedzinie jakości podróży dla osób niepełnosprawnych, innowacje w zakresie ich codziennego funkcjonowania wciąż pozostają w tyle.

Nagroda Mobility Unlimited Challenge jest wspierana przez wielu honorowych ambasadorów, którzy doświadczają życia z paraliżem dolnych kończyn. Należą do nich Aki Taguchi, dyrektor Japońskiego Stowarzyszenia Paraolimpijskiego; August de los Reyes, szef projektu w Pinterest; Yinka Shonibare MBE, brytyjsko-nigeryjska artystka nominowana do nagrody Turnera; Sandra Khumalo, południowoafrykańska wioślarka; indyjska sportsmenka i aktywistka Preethi Srinivasan; Sophie Morgan, brytyjska prezenterka telewizyjna; amerykańska lekkoatletka Tatyana McFadden; oraz dr Rory A Cooper, dyrektor Human Engineering Research Laboratories na Uniwersytecie w Pittsburghu.

"To początek naszego konkursu, trzyletniej podróży, która zakończy się w Tokio w 2020 roku. W rywalizacji wezmą udział największe umysły w dziedzinie technologii, projektowania i inżynierii z każdego zakątku świata, aby uczynić środowisko i społeczeństwo bardziej dostępnymi dla osób z paraliżem dolnych kończyn. Wiemy, że nie mamy jeszcze rozwiązań, ale nasza inicjatywa jest adresowana do ludzi, którzy mogą pomóc w ich rozwoju" - stwierdził Ryan Klem, dyrektor programów Toyota Mobility Foundation.

"W wyzwaniu Mobility Unlimited chodzi o swobodę poruszania się. Projekt będzie wspierać innowatorów, tworzących przełomowe urządzenia służące mobilności, wykorzystujące inteligentną technologię i systemy, które odmienią ludzkie życie" - skomentowała Charlotte Macken z Nesta's Challenge Prize Centre.

Pula nagród Toyota Mobility Foundation Challenge o wartości 4 mln USD zostanie wykorzystana w trzech etapach. Nagrody Discovery będą zapewniać fundusze zalążkowe w wysokości 50 000 dolarów dla 10 grup z obiecującymi koncepcjami. Następnie panel jurorów-ekspertów wybierze pięciu finalistów, z których każdy otrzyma 500 000 dolarów, by móc przekształcić swoje koncepcje w prototyp. Zwycięzca konkursu otrzyma 1 000 000 dolarów, aby udostępnić urządzenie użytkownikom. Wyniki zostaną ogłoszone w Tokio we wrześniu 2020 roku. Zainteresowani innowatorzy mogą zgłaszać się online na stronie mobilityunlimited.org.

Zgłoszenia do konkursu Mobility Unlimited Challenge powinny być skoncentrowane na użytkowniku. Udział w konkursie wymaga współpracy z niepełnosprawnymi i włączenie ich w proces tworzenia projektu, aby osoby z paraliżem kończyn dolnych mogły wchodzić w interakcje i kształtować rozwiązania mobilne przyszłości.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje