Toyota na SEMA 2016
Toyota zaprezentowała na targach Specialty Equipment Market Association (SEMA) w Las Vegas 30 samochodów. Kolekcja została tak dobrana, aby oddać honor najlepszym autom marki z przeszłości, zaprezentować obecną ofertę w nowym świetle oraz pokazać, co może przynieść przyszłość.
Sześć ekstremalnych konceptów Toyoty ujawnia typowego dla SEMA ducha wyobraźni i innowacji. Samochody oparte na aktualnych modelach seryjnych mają być inspiracją dla nowych rozwiązań. Obok nich stanęły klasyczne auta, a na specjalnej wystawie poświęconej 50-leciu Corolli wystawiono bardzo dobrze zachowane egzemplarze wszystkich 11 generacji tego najpopularniejszego auta w historii.
- "W tym roku mamy wiele powodów do świętowania. Historyczna kolekcja pokazuje wyjątkowość Toyoty i jej nieustanną innowacyjność. Nigdy dotąd nie było na SEMA takiej wystawy" - powiedział Steve Appelbaum, National Engagement Marketing Manager w Toyota Motor Sales.
Land Speed Cruiser
Wyjątkowo szybka terenówka wygląda bardzo atrakcyjnie, jednak najbardziej się liczy to, co ma pod maską. Dwie turbiny marki Garrett to tylko początek bardzo dobrych wiadomości. Współpracują z silnikiem V8 o pojemności skokowej 5,7 litra, którego moc przenosi na osie specjalna skrzynia biegów ATI. To najszybsze auto terenowe na świecie - rozpędza się do 354 km/h.
XTREME Corolla
Corolla to uniwersalny kompakt i najpopularniejszy samochód w historii. Co roku nabywców znajduje 1,5 mln egzemplarzy, a w tym roku mija 50-lecie jej obecności na rynku. Model ma w swojej historii także mniej stateczne wcielenia - jego sportowe wersje potrafiły sporo namieszać w motosporcie. Najsłynniejsza sportowa wersja to tylnonapędowa AE86, która zaraziła japońską młodzież miłością do driftingu.
Jednak takiej Corolli jak koncept XTREME pokazany w tym roku na SEMA jeszcze nie było. Popularny sedan stał się atrakcyjnym coupe. Dwukolorowe nadwozie i dopasowane kolorystycznie koła, specjalnie zaprojektowane wnętrze i obniżony dach robią bardzo dobre wrażenie. Silnik turbo połączony z 6-stopniową skrzynią manualną oraz fotele Sparco sprawiają, że Corolla po raz kolejny powraca do swojej sportowej tradycji.
Extreme Sienna
Rick Leos, konstruktor hot rodów z Real Time Automotive, zamienił amerykański symbol rodzinnego "napompowanego" minivana w luksusowy krążownik szos ze sportowym pazurem. Hamulce TRD, sportowe koła i opony, tylny dyfuzor, spojler i podwójna rura wydechowa oraz sporo włókna węglowego zmieniły Siennę nie do poznania. Po wejściu do środka chce się tam zostać na zawsze za sprawą luksusowego wnętrza rodem z prywatnych odrzutowców Learjet.
Prius G
W ciągu niemal dwóch dekad od premiery Prius stał się najpopularniejszą hybrydą na świecie, ale ani on, ani hybrydy w ogóle, nie kojarzyły się ze sportowymi osiągami. Prius G jednakże nie ustępuje Chevrolettowi Corvette czy Dodge Viperowi pod względem dynamiki. Auto zbudował Gordon Ting z Beyond Marketing, który czerpał inspiracje z japońskiego Priusa GT300.
Toyota Motorsport GmbH GT86 CS-Cup
Na amerykańskich targach nie zabrakło też europejskiego akcentu. Toyota Motorsport GmbH pokazała GT86 2017 w wersji Cup Series przygotowanej specjalnie na tor wyścigowy. Auto stanęło obok historycznej Toyoty 2000GT, od której zaczęła się historia japońskich supersamochodów.
Tacoma TRD Pro Race Truck
Nowy pick-up Tacoma TRD Pro Race pozwoli dotrzeć w takie miejsca na globie, które kierowcy innych aut mogą oglądać tylko na mapie. Auto wystartuje na MINT 400 - Wielkim Amerykańskim Rajdzie Terenowym. Najciekawsze jest jednak to, że ten samochód tak naprawdę niewiele różni się od auta seryjnego, a jego modyfikacje służyły przede wszystkim dostosowaniu go do jazdy po pustyni.
Toyota Racing Development (TRD) to firma tuningowa japońskiego producenta, odpowiedzialna za udział Toyoty w wielu amerykańskich seriach rajdowych i wyścigowych. TRD regularnie opracowuje też oryginalne pakiety tuningowe do seryjnych modeli marki.