Toyota kupuje Subaru
Koncern General Motors sprzedał Toyocie 9,7 proc. udziałów Fuji Heavy Industries, czyli producenta samochodów Subaru. Za 68 milionów akcji Toyota zapłaci 45,5 miliarda jenów, czyli ponad 300 milionów dolarów i zostanie największym udziałowcem Subaru.
Resztę z 20 procent akcji, których właścicielem był GM odkupi samo Fuji Heavy Industries, prawdopodobnie na rynku publicznym.
Rozwód General Motors i Subaru oznacza koniec prac na Saabem 9-6X, samochodem klasy crossover, który oparty miał być na Subaru B9 Tribeca.
Analitycy wskazują, że nie widać jasnego powodu, dla którego Toyota zdecydowała się na inwestycję w mające kłopoty (restrukturyzacja, sprzedaż poniżej planu) Subaru. Silniki boxer i napęd AWD nie dadzą się bowiem w prosty sposób zaimportować do napędzanych jednostkami rzędowymi i V samochodów Toyoty.
Pojawiają się przypuszczenia, że głównym powodem inwestycji był dobrze rozwinięty w Subaru dział napędów alternatywnych (pojazdy elektryczne zasilane bateriami litowo-jonowymi).