To on stworzył najlepsze samochody w historii motoryzacji
Włoski kierowca wyścigowy, konstruktor i założyciel legendarnej marki sportowych samochodów spod znaku czarnego rumaka, stał się jedną z najważniejszych postaci w historii motoryzacji. 18 lutego 1898 roku w Modenie urodził się Enzo Anselmo Ferrari.
Od początku tworzył auta, w których najważniejsze były osiągi, auta zaprojektowane by wygrywać. Marka Ferrari stała się synonimem ekskluzywnych, sportowych aut o bezkompromisowym charakterze. A fabryczny zespół startujący w Formule 1 należy do najbardziej utytułowanych ekip w historii tych wyścigów.
Enzo Ferrari urodził się w średnio zamożnej rodzinie w Modenie. Jego ojciec miał małą firmę zajmującą się wytwarzaniem komponentów dla kolei. W 1908 roku ojciec zabrał 10-letniego Enzo wraz z bratem Alfredo na wyścigi samochodowe obywające się w Bolonii. Zafascynowany pojedynkami zawodników, to wtedy mały Enzo miał postanowić, że zostanie kierowcą wyścigowym.
Po raz pierwszy Ferrari jako zawodnik wystartował w roku 1919 w barwach zespołu C.M.N. (Costruzioni Meccaniche Nazionali). W następnym roku Enzo jeździł już w znacznie bardziej znanej stajni - Alfa Romeo. W niej odnosił prawdziwe sukcesy jako kierowca wyścigowy. W 1923 roku wygrał wyścig w Savio. Wtedy też mógł zacząć używać słynnego symbolu czarnego rumaka, godła które należało do włoskiego asa lotniczego z czasów pierwszej wojny światowej Francesco Baracca.
W 1929 roku podczas pracy w Alfa Romeo Enzo założył w Modenie swój własny zespół Scuderia Ferrari.
Pod naciskiem żony Ferrari skończył karierę kierowcy, gdy na świat, na początku 1932 roku, przyszedł jego syn Alfredo, bardziej znany jako Dino. A we wrześniu 1939 roku Enzo rozstał się z Alfą Romeo.
Prace nad pierwszym własnym samochodem marki Ferrari rozpoczęły się w 1945 roku. 12 marca 1947 roku na pierwsze jazdy testowe na otwarte drogi wyjechało Ferrari 125 s. Silnik zaprojektowany przez Gioacchino Colombo miał dwanaście cylindrów w układzie V i pojemność 1500 cm3.
W 1948 roku samochody Ferrari wygrywają po raz pierwszy słynny wyścig Mille Miglia, w 1949 dwudziestoczterogodziny Le Mans, w 1951 pierwszy wyścig Formuły 1. Ferrari staje się potęgą sportu samochodowego.
Wśród najsłynniejszych drogowych konstrukcji włoskiej marki znajdują się takie modele jak: 250 GTO, Dino, 365 GTB/4 "Daytona", Testarossa. Ostatnim modelem stworzonym pod okiem Enzo był model F40, który zadebiutował w 1987 roku w 40. rocznicę powstania marki.
Enzo Ferrari zmarł 14 sierpnia 1988 roku.