Reklama

Te marki najbardziej "kręcą" internautów. Jest kilka niespodzianek!

Producenci samochodów nie mogą sobie pozwolić na odpoczynek. W świecie motoryzacji oznacza on z reguły krok wstecz...

Takie wnioski wyciągnąć można np. z najnowszego raportu o popularności marek motoryzacyjnych przygotowanego przez branżowy serwis "comparethemarket.com". Opracowane przez jego specjalistów zestawienie powstało w oparciu o wyszukiwania poszczególnych producentów i modeli w Google i w całości bazuje na Google Trends. Na tle innych podobnych zestawień wyróżnia się jednak tym, że pod uwagę brano dane dotyczące wyszukiwań na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. Dzięki temu zauważyć można ciekawe zależności i trendy.

Reklama

O sile marketingu świadczy np. to, że marką z najwyższym wzrostem wyszukiwania na przestrzeni ostatnich 10 lat była... Tesla. Zainteresowanie amerykańską marką w ostatniej dekadzie wzrosło wg Google Trends o - uwaga - przeszło 1262,1 proc!

Imponującą drogę, jaką pokonali w ostatnim czasie Koreańczycy, potwierdza drugie miejsce w zestawieniu, które przypadło w udziale marce Kia. Z producenta niszowych pojazdów o budżetowym charakterze firma w zaskakująco krótkim czasie urosła do miana jednej ze światowych potęg. W minionych dziesięciu latach zainteresowanie internautów Kią wzrosło aż o 71,3 proc! W tym miejscu warto jeszcze dodać, że na czwartym miejscu - ze wzrostem na poziomie 25,7 proc. - sklasyfikowano siostrzanego Hyundaia!

Dużym zaskoczeniem może być pozycja numer trzy. Zajmuje ją Rolls-Royce ze wzrostem oszacowanym na 62 proc. Śmiało założyć można, że za ten wynik odpowiadają głośne premiery: Ghosta (2009 rok, premiera rynkowa w 2010) oraz - pierwszego w historii brytyjskiej marki suva - modelu Cullinan (2018 rok).

Tego, że ekspansja w nowe połacie rynku jest dobrym pomysłem dowodzi również wysoka, piąta, pozycja Lamborghini. Na przestrzeni ostatniej dekady zainteresowanie internautów włoską marką wzrosło o 24,8 proc. W tym czasie, podobnie jak w przypadku Rolls-Royce’a, na rynku pojawił się m.in. nowy suv - Lamborghini Urus.

Drugą piątkę zestawienia najczęściej wyszukiwanych marek otwiera Mercedes (+20,6 proc.), który w ostatnich latach gruntownie zmodernizował paletę modelową robiąc wyraźny zwrot w kierunku młodszych nabywców. Dalej, w pierwszej dziesiątce, znajdziemy jeszcze: 6. Porsche (+14,5 proc.), 7. Jaguara (+12 proc.), 8. Nissana (+8,7 proc.), 9. Toyotę (+6,4 proc.) i 10 Forda (+1,2 proc.). W większości przypadków wzrost zainteresowania internautów tłumaczyć można m.in. premierą ważnego modelu (Porsche Tycan, Jaguar I-Pace) czy nietypowym wydarzeniem historycznym (np. tytuł europejskiego i światowego samochodu roku 2019 dla Jaguara).

Interesująco prezentuje się też lista modeli z największym wzrostem zainteresowania internautów. Co zaskakujące otwiera ją Mini Hatchback (+145,9 proc.), przed Mercedesem klasy A (+87,7 proc.) i Range Roverem (+83,1 proc.). W pierwszej piątce znalazły się ponadto: 4. Toyota Yaris (+55,1 proc.) i 5. Land Rover Discovery (+47,3 proc.).

Specjaliści z comparethemarket.com przenalizowali też dziesięcioletnie trendy dotyczące poszczególnych segmentów rynku. Okazało się, że największy wzrost wyszukiwań (+304,3 proc.) zanotowały - szeroko pojęte - hybrydy. Na drugim miejscu (+265,8 proc.) znalazły się samochody miejskie reprezentujące głównie segment B. Co ciekawe, dopiero trzecia pozycja (+181,8 proc.) przypadła w udziale pojazdom elektrycznym.
Paweł Rygas

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL