Syrena Meluzyna nareszcie zaprezentowana!

W trakcie targów we Frankfurcie, ale… jeszcze nie we Frankfurcie, a w siedzibie Fabryki Samochodów Osobowych (FSO) firma AK Motor zorganizowała pierwszy oficjalny pokaz nowej Syreny.

Syrena Meluzyna model 1:5
Syrena Meluzyna model 1:5INTERIA.PL

A dokładniej - cytując słowa pana Zbigniewa Gryglasa, dyrektora zarządzającego AK Motor Polska - była to "uroczystość premiery makiety modelu Syrena Meluzyna" w skali 1:5.

Syrena Meluzyna - model 1:5

Syrena Meluzyna model 1:5INTERIA.PL
Syrena Meluzyna model 1:5INTERIA.PL
Syrena Meluzyna model 1:5INTERIA.PL
Syrena Meluzyna model 1:5INTERIA.PL
Syrena Meluzyna model 1:5INTERIA.PL
Syrena Meluzyna model 1:5INTERIA.PL
Syrena Meluzyna model 1:5INTERIA.PL
Syrena Meluzyna model 1:5INTERIA.PL

Całe przedsięwzięcie od początku napędza Arkadiusz Kamiński - polski biznesmen z Kanady, który zamierza umożliwić Syrenie, oczywiście już w nowej i zarazem nowoczesnej odsłonie, powrót na polskie drogi. Wprowadzeniem auta na rynek zajmuje się założona przez niego firma AK Motor. I to właśnie ona ma wyłączne prawa (na podstawie umowy zawartej z FSO) do używania dla swojego projektu nazwy Syrena. Druga umowa podpisana z FSO dotyczy współpracy w zakresie konstruowania tego pojazdu.

Pokazany model to pierwszy "namacalny" efekt wieloletnich prac nad autem. Drugim, zapowiedzianym na konferencji, ma być jeżdżący już samochód w wersji sportowej o nazwie Syrena Meluzyna R. Będzie to prototyp Syreny w pełnej skali, zbudowany przy współpracy z polską firmą Proto Cars reprezentowaną przez kierowcę rajdowego Pawła Dytko. Auto zadebiutuje całkiem niedługo, bo podczas tegorocznego Rajdu Barbórka. Można się domyślać, że firma AK Motor wiąże z tym przedsięwzięciem duże nadzieje, bo zaprasza już nawet do kontaktu zespoły sportowe, stwarzając im możliwość składania zamówień na Syrenę Meluzynę R.

Bardziej "zorientowani" miłośnicy polskich aut mogą mieć jednak z nazwą auta pewien problem - na co zwrócił uwagę obecny na prezentacji ekspert i znawca polskiej motoryzacji redaktor Zdzisław Podbielski. Przypominając, że w przeszłości Syreny z literą "R" oznaczały wersje... rolnicze, delikatnie zasugerował rozważenie zmiany tego rozwinięcia (z "R" np. na "Rajd").

Syrena Meluzyna model 1:5INTERIA.PL

Odmianę sportową należałoby jednak zaliczyć do działań przede wszystkim promocyjnych, bo głównym celem firmy jest dostarczanie na rynek Syreny jako samochodu masowego. Niestety, nawet w przybliżeniu nie wiadomo jeszcze, kiedy mogłoby to nastąpić. AK Motor ma już jednak bardzo sprecyzowane plany co do liczby, nazw i wstępnych charakterystyk oraz specyfikacji planowanych wersji.

Jeśli się jednak nie pospieszy, część klientów może mu ukraść konkurencyjny projekt firmy AMZ-Kutno o nazwie Syrenka. To auto już jeździ, a jego sprzedaż ma się zacząć w przyszłym roku. Można mieć tylko nadzieję, że rywalizacja wyjdzie obu przedsięwzięciom na zdrowie.

Syrena Meluzyna 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas