Suzuki ignis wkrótce w Polsce
- Suzuki Motor Poland zamknął 2001 rok sprzedażą większą o 11% w porównaniu do roku 2000. Uważamy to za sukces, biorąc pod uwagę regres w branży motoryzacyjnej i straty z tego powodu poniesione przez innych importerów oraz producentów aut w Polsce - mówi Kenichi Furuta, prezes Suzuki Motor Poland.
Wzrost sprzedaży firma zawdzięcza głównie dobrej opinii, jaką cieszą się najmniejsze samochody - Swift 1,0 i 1,3 w różnych wersjach. Z 2333 samochodów osobowych sprzedanych przez Suzuki Motor Poland w 2001 r. aż 2076 przypada na cztery wersje Swifta 1,0 i dwie Swifta 1,3. O popycie na te auta decyduje fakt, że są one ekonomiczne w eksploatacji, mają dobre osiągi drogowe i niskie ceny. Poza tym samochody te są niezawodne. W raportach niemieckiego TÜV od kilku lat utrzymują się na czołowym miejscu wśród aut mających najmniej usterek. Przebieg Swifta do 250 tys. km bez naprawy silnika nie jest rzadkością.
Najwięcej, bo 696, sprzedano Swiftów 1,0 w najtańszej wersji, co świadczy, że na polskim rynku nadal zasadniczą rolę w zakupie samochodu odgrywa cena. Na drugim miejscu pod względem powodzenia wśród klientów znalazła się tańsza wersja 5-drzwiowego Swifta 1,0 GL (511 sztuk), natomiast auta w droższej wersji GLX kupiło 185 osób. Wśród samochodów osobowych Suzuki z napędem 4x4 największym wzięciem cieszyły się Vitara 1,6 i Grand Vitara 2,0/2,5.
- Suzuki, będąc znanym producentem pojazdów terenowych 4x4, chce w bieżącym roku bardziej skoncentrować się właśnie na tym segmencie - mówi Kenichi Furuta. - Oprócz pojazdów terenowych znanych i sprzedawanych od lat na polskim rynku, pojawią się w naszej ofercie handlowej dwie nowe wersje modelu Grand Vitara: tzw. krótka oraz XL-7 długa.
Wśród propozycji Suzuki Motor Poland na 2002 r. będzie również Ignis - najmniejszy samochód Suzuki z napędem 4x4. Do tej pory można go było kupować jedynie w wersji z napędem na przednią oś. Ciągle w sprzedaży jest coraz popularniejszy Wagon R+.