Solaris podbija Berlin

Bus & Coach Sp. z o.o., producent autobusów miejskich i turystycznych z Bolechowa pod Poznaniem otrzymał kolejne zamówienie eksportowe. Do końca tego roku firma dostarczy do Berlina jeszcze dwanaście pojazdów. Kontrakt zawarto na targach IAA 2002 w Hanowerze.

Na targach pojazdów użytkowych IAA 2002 w Hanowerze, będących najbardziej prestiżową wystawą branżową w Europie, podpisane zostało porozumienie o dostawie polskich autobusów do stolicy Niemiec. Firma Solaris Bus & Coach ma do końca tego roku przekazać dziesięć 18 metrowych przegubowców Urbino 18 oraz dwa kolejne autobusy 12 metrowe. Ich odbiorcą będzie największy niemiecki przewoźnik miejski, berlińska firma BVG.

Reklama

Jesteśmy szczególnie dumni z zamówienia przez BVG dziesięciu sztuk Urbino 18 mówi Krzysztof Olszewski, prezes Solaris Bus & Coach. Świadczy to o tym, iż BVG doceniło nasz potencjał techniczny, solidność i staranność wykonania poprzednich wozów, powierzając nam dostawę partii trudniejszych technicznie i bardziej skomplikowanych autobusów przegubowych. Do końca tego roku w Berlinie będzie więc jeździć łącznie 14 naszych autobusów. Jest to również dowód, że polski produkt jest w stanie konkurować i wygrywać z ofertą innych, renomowanych firm. Cieszymy się, że to właśnie nasza firma po raz kolejny potwierdza tę tezę.

Podpisany obecnie kontrakt nie jest debiutem Solarisa na niemieckim rynku. W roku 2000 firma, na zamówienie prywatnego przedsiębiorstwa ABUS, obsługującego część berlińskich linii, dostarczyła dwa pierwsze autobusy Solaris Urbino 12. Sprawowały się one tak dobrze, że zainteresowanie nimi wyraził również największy niemiecki przewoźnik miejski, berlińska firma BVG. Solaris Bus & Coach wziął udział w ogłoszonym jesienią 2001 przetargu na dostawę 154 autobusów do stolicy Niemiec. Uczestniczyli w nim wszyscy liczący się europejscy producenci, spośród których wyłoniono trzech zwycięzców. Obok Mercedesa i Volvo znalazła się również polska firma, która otrzymała zamówienie na dostawę czterech autobusów dwóch w wersji 12 metrowej i dwóch w wersji 15 metrowej.

Pierwszy Solaris przekazany 19 lipca br. berlińczykom był jednocześnie tysięcznym autobusem wyprodukowanym w Bolechowie, setnym wysłanym za granicę i jednocześnie zwiastunem nowej generacji pojazdów miejskich. Wprowadzono w nim liczne rozwiązania konstrukcyjne i techniczne, które czyniąc z niego jeden z najnowocześniejszych autobusów miejskich na rynku sprawiają jednocześnie, że jest to pojazd ekonomiczny, wygodny i przyjazny zarówno dla pasażerów (większa powierzchnia niskiej podłogi, szersze przejścia wewnątrz autobusu, liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych), jak i dla kierowcy.

Obecny kontrakt jest dowodem, że Solarisy spełniły surowe wymagania techniczne stawiane przez berlińskiego przewoźnik i jest on zadowolony z polskich autobusów.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje