Serce od trzech dawców

Trzy światowe koncerny motoryzacyjne - DaimlerChrysler, Hyundai i Mitsubishi - postanowiły połączyć siły w firmie joint-venture i wspólnie zająć się rozwojem nowoczesnych silników. W podpisanym oświadczeniu wszyscy trzej producenci zobowiązali się do podjęcia prac badawczych i rozwojowych nad silnikiem benzynowym o czterech cylindrach umieszczonych w jednym rzędzie. Stworzone jednostki wykorzystywane będą w przyszłości w pojazdach należących do Chrysler Group, Mitsubishi Motors oraz Hyundai Motor. Połączenie trzech wielkich koncernów motoryzacyjnych skupionych na jednym projekcie już w krótkim czasie może przynieść spore efekty.

Trzy światowe koncerny motoryzacyjne - DaimlerChrysler, Hyundai i Mitsubishi - postanowiły połączyć siły w firmie joint-venture i wspólnie zająć się rozwojem nowoczesnych silników. W podpisanym oświadczeniu wszyscy trzej producenci zobowiązali się do podjęcia prac badawczych i rozwojowych nad silnikiem benzynowym o czterech cylindrach umieszczonych w jednym rzędzie. Stworzone jednostki wykorzystywane będą w przyszłości w pojazdach należących do Chrysler Group, Mitsubishi Motors oraz Hyundai Motor. Połączenie trzech wielkich koncernów motoryzacyjnych skupionych na jednym projekcie już w krótkim czasie może przynieść spore efekty.

Nowa firma joint-venture należeć będzie w równych częściach do trzech producentów i zlokalizowana będzie w USA. Wykorzystując doświadczenia DaimlerChryslera, Mitsubishi i Hyundaia nowe silniki mają stać się najnowocześniejszymi konstrukcjami w historii. Główną odpowiedzialność za projekt, rozwój i stronę inżynieryjną nowego przedsięwzięcia będzie ponosił Hyundai, przy bliskiej współpracy z pozostałą dwójką.

Plany przewidują, że powstały silnik będzie skonstruowany z aluminium w pojemnościach 1.8, 2.0 oraz 2.4 litra i dysponować będzie mocą od 120 do 165 KM. Współpracujące koncerny doszły do wniosku, że te trzy różne pojemności silnika stworzą wygodne warunki i szerokie możliwości do wykorzystania jednostek w gamie własnych modeli.

Reklama

Planowa wielkość produkcji nowych silników szacowana jest na 1,5 miliona sztuk rocznie. Każdy z producentów będzie konstruował takie silniki we własnych zakładach. Hyundai planuje rozpoczęcie produkcji w 2004 roku, natomiast Chrysler i Mitsubishi w 2005 r.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Chrysler | koncerny | Mitsubishi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy