Reklama

Samochody mocne, jak nigdy dotąd! Ale czy szybsze?

Jeszcze kilkanaście lat temu samochód o mocy 100 KM uważany był powszechnie za "demona prędkości". Obecnie taka wartość na nikim nie robi już wrażenia.

Rewolucja w zakresie bezpieczeństwa i wyposażanie pojazdów w coraz to większą liczbę gadżetów sprawiły, że współczesne auta potrzebują z reguły o wiele mocniejszych jednostek napędowych niż ich poprzednicy.

Reklama

Potwierdzają to wyniki badań niemieckiego Center Automotive Research działającego przy Uniwersytecie Duisburg-Essen. Pod koniec października wieloletni szef instytutu - Ferdinand Dudenhoffer - opublikował wyniki corocznych badań dotyczących poziomu mocy nowych pojazdów. Dane obejmowały samochody osobowe zarejestrowane po raz pierwszy w Niemczech w okresie do 1 stycznia do końca września bieżącego roku.

Okazało się, że średnia moc (wyliczona na podstawie wszystkich rodzajów napędów, w tym elektrycznych i hybrydowych) zarejestrowanych w tym roku w Niemczech samochodów osobowych osiągnęła poziom 148 KM! Dla porównania jeszcze dziesięć lat temu przeciętny nowy samochód w Niemczech dysponował mocą 126 KM. W roku 1996 średnia moc nowych aut osobowych u naszych zachodnich sąsiadów wynosiła zaledwie 98 KM! Profesor Dudenhoffer nie ma wątpliwości, że w roku 2017 przekroczona zostanie psychologiczna granica 150 KM.

Z danych instytutu CAR wynika, że niemieccy nabywcy niewiele robią sobie z afery "diesel szwindel". Obecnie 47 proc. lokalnego rynku stanowią samochody z silnikami wysokoprężnymi. Ich średnia moc wynosi już 163 KM. W zeszłym roku było to około 160 KM.

52 proc. udział w rynku należy jednak do aut z silnikami o zapłonie iskrowym. Ich średnia moc wynosi dziś 135 KM. W zeszłym roku było to jeszcze 129 KM.

Co ciekawe, do wzrostu wskaźnika średniej mocy w dużej mierze przyczyniają się klienci flotowi, którzy traktują samochody służbowe, jako jeden z elementów motywowania pracowników. W przypadku samochodów osobowych zarejestrowanych na firmy średnia moc wynosi obecnie 164 KM (w zeszłym roku było to 161 KM). Dla porównania niemieccy klienci indywidualni kupują auta rozwijające średnio 139 KM (w zeszłym roku było to 135 KM).

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje