Samochody klasy średniej

Jeżeli ktoś poszukuje samochodu dla całej rodziny i nie chce iść na żadne ustępstwa, np. względem wielkości bagażnika, to radzilibyśmy przyjrzeć się bliżej naszym propozycjom:

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

BMW 316/318 ('90)

3 tys. zł wystarczy na zakup BMW 3. Seria E30 mocno się postarzała, ale wciąż jeszcze można znaleźć auto rokujące nadzieje na mało uciążliwą eksploatację. Polecamy zwłaszcza słabsze modele 1,6 (ok. 100KM). Z uwagi na przeciętne osiągi, wersji tych unikali kierowcy o sportowym zacięciu i są one z reguły najmniej wyeksploatowane. Wyposażenie większości aut jest raczej skromne, w zamian dostaniemy jednak tylny napęd, dobre właściwości jezdne i ocynkowane nadwozie. To ostatnie nie oznacza jednak, braku problemów z korozją, ponieważ większość samochodów ma za sobą, często niechlujnie, przeprowadzone naprawy blacharskie. Ilość miejsca poniżej przeciętnej w klasie, a wnętrze nieco trąci myszką (np. obicia drzwi). Popularność modelu w kręgach "osiedlowych biznesmenów" może jednak sprawić, że dość łatwo uda nam się odsprzedać auto po jakimś czasie.

Citroen BX ('93)

Obiegowa opinia każe omijać ten samochód szerokim łukiem. A jednak jego właściciele, w większości nie zamieniliby go na żaden inny. Samochód zapewnia dużą przestrzeń i niespotykany komfort. Hydropneumatyczne zawieszenie w praktyce nie jest aż tak skomplikowane i drogie w utrzymaniu, jak może się to wydawać na pierwszy rzut oka. Z drugiej strony, auto nękają dokuczliwe usterki elektryki i np. wycieki oleju. Na szczęście, ceny części nie powalają, a nie najlepsza opinia pozwala tanio kupić dobrze wyposażony (welur, elektryka, abs itp.) pojazd. Bez względu na rocznik, nie powinno być problemów z korozją.

Mazda 626 ('92)

Suma 3 tys. zł pozwoli na zakup dwóch różnych generacji Mazdy 626. Młodszy, nowy model może się jednak okazać gorszym wyborem, z uwagi na to, że prawie na pewno będzie wymagać poważniejszych inwestycji. Starsza generacja, mimo że zdecydowanie mniej urokliwa, cieszy się jednak dobrą opinią. Są to auta, które nie zamęczają właścicieli ciągłymi usterkami, często przyzwoicie wyposażone (elektryczne szyby, szyberdach, abs). Ceny niektórych części potrafią wprawdzie podciąć skrzydła, ale jeśli trochę poszukamy, to okaże się, że utrzymanie nawet leciwej 626, nie jest wcale drogie.

Mercedes 190 ('88)

Jeśli ktoś nie chce "kalać się" włoską czy francuską techniką, może zdecydować się na niemiecką klasykę - Mercedesa. Niestety, nie będzie on ani młody, ani też dobrze wyposażony. Za cenę w okolicach 3 tys. możemy sobie pozwolić na "baby benz'a", czyli model 190. Jednostki napędowe to przeważnie paliwożerne, benzynowe 2,0 (90 KM) i mocno wyeksploatowane Diesle 2,0 (72KM). Zadbany pojazd z książka serwisową pojeździ dłużej niż niejeden nowy samochód - sęk w tym, że ze znalezieniem w Polsce takiego egzemplarza, problemy może mieć nawet porucznik Columbo. Razi niski poziom wyposażenia (np. czterobiegowe skrzynie) i ogólne wyeksploatowanie.

Opel Vectra ('92)

Vectra A cieszy się wśród użytkowników dobrą opinią. Jest ładna, wygodna i tania w eksploatacji. Niewysilone silniki o ośmiozaworowych głowicach, osiągają imponujące przebiegi. Z uwagi na słabe osiągi i stosunkowo duże zużycie paliwa, radzimy jednak unikać słabszych wersji 1,6l. Dobry kompromis stanowić będzie za to, 90 konny 1,8l z wtryskiem paliwa. Auto przyjemne w prowadzeniu, chociaż miejsca w środku nieco mniej niż u konkurentów. Samochody przeważnie nie grzeszą bogactwem wyposażenia. Dokuczliwa jest korozja nadwozia, atakująca niemalże każdy egzemplarz. Ceny części jak w przypadku innych starszych konstrukcji Opla, całkiem znośne. Duży wybór aut, niestety, w różnym stanie technicznym.

Peugeot 405 ('94)

Auto stosunkowo popularne, z uwagi na to, że przez jakiś czas było montowane w Polsce. Lekka, ponadczasowa linia, obszerne wnętrze i bardzo komfortowe zawieszenie, to niewątpliwe plusy tego modelu. Z drugiej strony, narzekać można na hałaśliwy kokpit, awarie elektryki i delikatne elementy podwozia. Poza zdecydowanie za słabym 1,4l., silniki zapewniają całkiem znośne osiągi. Zakładane 3 tys. zł. powinno wystarczyć na samochód z końca produkcji w przyzwoitym stanie. Części zamienne nie są drogie, ale może się okazać, że będziemy ich często potrzebować. Sporo aut mocno wyeksploatowanych.

Ford Sierra (>'93)

Sierra za 3 tys. może okazać się dobrym rozwiązaniem. Problemem będzie tylko znalezienie zadbanego egzemplarza

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas