Rosyjskie GTI. Zobacz Ładę Kalinę Sport!
Łada, która za sprawą załamania się rosyjskiego rynku straciła w ostatnim czasie sporo klientów, kontynuuje modelową ofensywę. Po premierze odświeżonej Kaliny i nowego Largusa przyszła pora na Kalinę w wersji Sport.
Na tle słabszych egzemplarzy Kalina Sport wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami (tylny wyposażony jest w dyfuzor), poszerzającymi nakładkami progowymi i dodatkowym tylnym spoilerem. Auto może się też pochwalić sportowymi fotelami i obszytymi skórą kierownicą i lewarkiem zmiany biegów.
"Rosyjskie GTI" oferowane jest z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l dostępnym w dwóch wariantach mocy. Podstawowy model rozwija 120 KM - to wystarcza, by auto przyspieszało do 100 km/h w 9,7 s i osiągało prędkość maksymalną 197 KM. Mocniejsza odmiana nosi nazwę NFR, co stanowi skrót od angielskich słów Need For Race. W tej wersji silnik legitymuje się mocą 140 KM, co zapewnia sprint do setki w 8,5 s.
W porównaniu do słabszych odmian Kaliny, wersja Sport wyróżnia się też m.in. przeprojektowanym, utwardzonym zawieszeniem, mocniejszymi hamulcami i zmodyfikowaną skrzynią biegów o krótszych przełożeniach.
Cena bazowego modelu ustalona została na 487 tys. rubli, czyli - bardzo rozsądne - 10,160 euro. Są chętni?