PSA ma EMP2. Zbudują nowe C i D...
Koncern PSA szykuje się do kolejnej ofensywy modelowej. Francuzi zaprezentowali właśnie swoją najnowszą płytę podłogową, która posłużyć ma do zbudowania pojazdów segmentu C i D.
Platforma o nazwie EMP2 ma konstrukcję modułową, co oznacza, że w oparciu o nią stworzyć można kilka pojazdów różniących się nie tylko typem nadwozia, ale też rozstawem osi.
Do budowy nowej płyty wykorzystano wysokowytrzymałą stal, aluminium i materiały kompozytowe. Dzięki temu, w stosunku do obecnie wykorzystywanej konstrukcji, masa EMP2 jest mniejsza o 70 kg. Pozwoli to zmniejszyć średnie zużycie paliwa, a co za tym idzie, emisja CO2.
Jednym z priorytetów nowego projektu było zapewnienie kierowcy przyjemności z jazdy. Inżynierowie skupili się więc na obniżeniu środka ciężkości przez niższe zamontowanie zespołu napędowego (dzięki temu można obniżyć linię maski) oraz obniżenie pozycji za kierownicą. Zadbano też o to, by pojazdy zbudowane w oparciu o EMP2 wpisywały się w najnowsze trendy stylistyczne - platforma przystosowana jest do stosowania kół o dużej średnicy.
Pierwszymi modelami zbudowanymi przez PSA w oparciu o EMP2 mają być kolejne generacje Citroena C4 Picasso i Peugeota 308.