Polskie Triggo na brytyjskich drogach. Jeździ bez kierowcy!

Triggo S.A. - polska spółka, która opracowała innowacyjny w skali globalnej pojazd elektryczny ze zmiennym rozstawem kół przedniej osi, wkracza do Wielkiej Brytanii.

Na Wyspach startuje właśnie program pilotażowy, którego celem są testy zdalnego sterowania pojazdem przeprowadzane przez firmę Imperium Drive, wybraną jako jednego z partnerów budowy inteligentnego miasta Milton Keynes. Triggo pracuje nad rozpoczęciem kolejnych testów pilotażowych w Polsce i Europie i przygotowuje założenia produkcji seryjnej. Spodziewa się debiutu na rynku NewConnect do końca 2021 roku.

Współpraca między spółką Triggo a Imperium Drive polega na wykorzystaniu pojazdu na potrzeby testów zdalnego przebazowywania, tj. koncepcji wpisującej się w założenia rozwojowe miasta Milton Keynes, położonego ok. 50 mil od Londynu. Wybór polskiej firmy wynika z zastosowanego w pojeździe układu sterowania cyfrowego typu Drive-by-wire. Pozwala on sterować pojazdem zdalnie bez dodatkowej ingerencji w konstrukcję. Zadaniem Imperium Drive jest implementacja swojego oprogramowania oraz hardware do układu sterowania Triggo, co - dzięki konstrukcji Triggo - możliwe jest bez konieczności dodatkowych modyfikacji pojazdu. Testy pilotażowe potrwają do końca 2021 roku.

Reklama

Miasto Milton Keynes wspólnie z partnerami biznesowymi prowadzi program 5G Create, obejmujący szereg działań dotyczących wykorzystania sieci 5G w usługach mobilności. Testom poddawane są autonomiczne pojazdy - zarówno do transportu ludzi, jak i towarów oraz wykorzystanie pojazdów bezzałogowych, w tym dronów (transport drobnych towarów, bezpieczeństwo i nadzór itd.). Do partnerów projektu należą m.in. takie podmioty jak: BT, Appyway Parking, RDM, Imperium Drive, Metaswitch, MK Dons, Neutral Wireless, City Fibre, Smart City oraz Connected Places and Satellite Applications Catapults.

Triggo - jaki model biznesowy?

Spółka w maju tego roku przeprowadziła publiczną ofertę akcji, z której pozyskała 6,3 mln zł przeznaczone na realizację kluczowych działań poprzedzających rozpoczęcie seryjnej produkcji. Ofertą było objętych 45,5 tys. akcji o cenie 138 zł, co odpowiada wycenie spółki na poziomie 215 mln zł. Główny cel emisyjny dotyczył wydatków na produkcję pilotażową. Drugim było zakończenie prac w zakresie uzyskania homologacji europejskiej L7e-CP oraz opracowania wersji homologacyjnej L5 (pozwalającej na użytkowanie Triggo w takich lokalizacjach jak Kalifornia i znaczna część innych stanów USA). Trzeci cel stanowi przygotowanie wdrożenia produkcyjnego. Planowane jest ono w Polsce w oparciu o istniejące zasoby produkcyjne podwykonawców lub przy użyciu zbudowanej od podstaw infrastruktury spółki.

Strategicznymi odbiorcami pojazdu Triggo będą operatorzy platform usług wynajmu środków transportu w ramach rynku Mobility-as-a-Service (MaaS) oraz operatorzy profesjonalnych flot pojazdów. W dalszej perspektywie będą to usługi Mobility-on-Demand, również w obrębie własnych platform zlokalizowanych  w europejskich metropoliach. Trzecim filarem komercjalizacji ma być  sprzedaż licencji związanej z wdrażaniem produkcyjnym i sprzedażą pojazdów - szczególnie na odległych i trudnych do bezpośredniego zaadresowania rynkach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: polski elektryczny pojazd Triggo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy