Północna pętla Nürburgringu w mniej niż 7 minut - nowe Porsche 911 GT3
Obejrzyj dwa ekscytujące filmy z przejazdu nowego Porsche 911 GT3 na legendarnej, północnej pętli Nürburgringu.
Najnowsze, siódme wcielenie tego samochodu sportowego, tak jak poprzednie, powstało w ścisłej współpracy z Porsche Motorsport.
911 GT3 przenosi wyścigową technikę wprost do modelu seryjnego: architektura przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i aerodynamika z tylnym skrzydłem typu "łabędzia szyja" oraz dyfuzorem pochodzą z wyścigowego samochodu klasy GT - 911 RSR, a rozwijający moc 375 kW (510 KM) sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów bazuje na zespole napędowym 911 GT3 R, sprawdzonym w wyścigach długodystansowych. Wysokoobrotowa jednostka w praktycznie niezmienionej formie jest też stosowana w nowym 911 GT3 Cup.
Z maksymalną prędkością 320 km/h (318 km/h z PDK) samochód jest jeszcze szybszy od poprzedniego 911 GT3 RS. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 3,4 sekundy. Aerodynamika, zaprojektowana z uwzględnieniem doświadczeń zdobytych w wyścigach, generuje dużo większy docisk bez zauważalnego wpływu na współczynnik oporu powietrza.
W pozycji wyczynowej ręcznie regulowane elementy skrzydła i dyfuzora znacząco podnoszą ciśnienie aerodynamiczne, istotne pod kątem uzyskiwania wysokich prędkości w zakrętach. To jednak konfiguracja zarezerwowana wyłącznie dla jazdy w warunkach torowych - bo właśnie tam 911 GT3 może zaprezentować wszystkie swoje atuty.
Więcej na temat tego supersamochodu przeczytasz TUTAJ.