Polacy wolą letnie opony
Z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP wynika, że najczęściej używanym typem opon w Polsce są opony letnie (ponad połowa badanych). Na drugim miejscu plasują się opony uniwersalne, a opon zimowych używa 41% kierowców. Najbardziej znanymi markami w tej grupie produktów są Dębica, Michelin i Kormoran. Badanie OMNIMAS wykazało także, że około 20% badanych planuje, w ciągu następnych 12 miesięcy, zakup opon letnich lub uniwersalnych, a tylko 14% deklaruje intencję zakupu opon zimowych.
Z badań TNS OBOP wynika też, że 53% gospodarstw domowych w Polsce posiada samochód osobowy. W 90% gospodarstw domowych znajduje się jeden samochód, a w co dziesiątym dwa. Głównymi użytkownikami samochodu w gospodarstwie domowym są mężczyźni i to oni, częściej niż kobiety, podejmują decyzję o zakupie części i akcesoriów do samochodów.
Taylor Nelson Sofres OBOP (TNS OBOP) jest jedną z wiodących firm badawczych działających na rynku polskim. Jej korzenie sięgają 1958 r., kiedy to powstał Ośrodek Badania Opinii Publicznej. W 1998 r. OBOP włączony został w struktury międzynarodowej grupy badawczej Taylor Nelson Sofres. Sieć TNS działa w ponad 50 krajach i należy do grona światowych liderów informacji marketingowej. TNS OBOP przeprowadza badania ilościowe i jakościowe. Od 1997 r. prowadzi ogólnopolski elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej (tzw. telemetria). Zgodnie ze strategią TNS Worldwide, TNS OBOP rozwija sektory badawcze, jak również wprowadza na polski rynek licencjonowane produkty sieci TNS. Należą do nich m.in.: BuyTest, Conversion Model, NeedScope, badania trackingowe w systemie Miriad i FoQus2.
* badanie OMNIMAS przeprowadzone zostało w dniach 6-8 kwietnia 2002 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie ludności Polski w wieku 15 lat i więcej metodą wywiadu kwestionariuszowego face-to-face.