Polacy przejechali 56 mln km nowymi hybrydami Lexusa. Zużycia paliwa szokuje
Polskie centrala Lexusa zebrała dane z blisko 1,4 tys. SUV-ów z napędem hybrydowym plug-in. Okazało się, że modelami NX 450h+ i RX 450h+ klienci w Polsce przejechali do tej pory ponad 56 mln kilometrów. Największym zaskoczeniem okazało się średnie zużycie paliwa w badanych egzemplarzach.
Dwoma najchętniej wybieranymi modelami Lexusa w Polsce są NX (D-SUV) oraz RX (E-SUV). Od stycznia do sierpnia nad Wisłą zarejestrowano 3195 nowych NX-ów i oraz 1838 RX-ów. W tym roku Lexus notuje rekordowe wyniki sprzedaży, bowiem od początku roku w polskich salonach sprzedało się już 8371 samochodów tej marki - to aż o 35 proc. więcej, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Podwójna hybryda Lexusa. Te modele są wyjątkowo oszczędne
Najczęściej wybierane przez klientów Lexusa są SUV-y, które występują z klasycznymi hybrydami oraz w wersjach z napędem hybrydowym plug-in. Zarówno w modelu NX 450h+ oraz RX 450h+ za napęd odpowiada, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona oraz dodatkowe silniki elektryczne (E-FOUR), zasilane przez litowo-jonową baterią o pojemności 18,1 kWh. W przypadku Lexusa NX 450h+ łączna moc układu wynosi 309 KM, a zasięg w trybie elektrycznym sięga 98 kilometrów. Lexus RX 450h+ ma te same parametry, jednak z uwagi na większy gabaryt i masę, zasięg “na prądzie" to 70 kilometrów.
Lexus sprawdził średnie zużycie paliwa w autach klientów
Kiedy akumulator trakcyjny się rozładuje, auta przełączają się w tryb klasycznej hybrydy, co sprawia, że średnie zużycie paliwa wciąż utrzymuje się na niskim poziomie. Potwierdzeniem są chociażby statystyki zebrane z blisko 1,4 tys. egzemplarzy z tych napędem, które zebrano z aut poruszających się na co dzień po polskich drogach. W celach badawczych polska centrala Lexusa na bieżąco monitoruje dane dotyczące zużycia paliwa, wykorzystania trybu EV, czasu jazdy na prądzie czy średniej emisji spalin.
Hybrydy plug-in Lexusa przejechały w Polsce ponad 56 mln km
Informacje przekazywane są anonimowo przez samochody kupione w polskich salonach, dzięki użytkownikom aplikacji Lexus Link+, którzy wyrazili na to zgodę. Hybrydy plug-in Lexusa przejechały do końca czerwca 2024 roku już ponad 56 mln km, a połowę tego dystansu pokonały w trybie elektrycznym. Co więcej, aż 68,7 proc. czasu podróży odbyło się wyłącznie na prądzie, a właściciele Lexusów z napędem plug-in hybrid najczęściej wykonywali przejazdy na trasach o długości 5-10 km oraz 10-20 km.
Z danych zebranych ze 992 zarejestrowanych w systemie NX-ów 450h+ wynika, że auta pokonały po polskich drogach ok. 40 mln km, a średnio 52 proc. tego dystansu przejechały w trybie elektrycznym. Ponadto średni czas poruszania się na prądzie wyniósł blisko 70 proc.. Użytkownicy tego modelu chętnie ładują swoje auta i wykorzystują pełnię jego możliwości, a po rozładowaniu baterii auto nadal pozostaje bardzo ekonomiczne. Średnie zużycie paliwa na tym dystansie w badanych pojazdach wyniosło zaledwie 4,2 l/100 km.
Większymi RX 450h+ polscy klienci przejechali prawie 16 mln km. Z danych zebranych z 450 egzemplarzy wynika, że średnio 65 proc. czasu jazdy odbyło się w trybie elektrycznym, a 45 proc. tras RX-y z hybrydą plug-in pokonały na prądzie. Średnie zużycie paliwa w analizowanych autach wyniosło 5,9l/100 km