Peugeot przyśpiesza elektryfikację. Pięć nowych modeli w dwa lata
Peugeot sprecyzował plany na najbliższe dwa lata. Można je streścić krótko - dajcie więcej prądu, klienci wytrzymają.
Już w tym roku wszystkie napędy spalinowe zostaną zelektryfikowane, a od 2025 roku każdy model Peugeota będzie dostępny z napędem bateryjnym. W ciągu dwóch najbliższych lat Francuzi wprowadzą do salonów pięć nowych modeli elektrycznych.
Jako pierwszy pojawi się Peugeot e-308, który dostępny będzie jako hatchback oraz kombi. Następnie gama zostanie poszerzona o elektryczną wersję wprowadzonego niedawno na rynek modelu 408.
Peugeot e-308 będzie posiadał akumulator o pojemności 54 kWh (netto: 51 kWh) i będzie napędzany silnikiem o mocy 156 KM. Zasięg (mierzony w trybie WLTP) ma przekraczać 400 km, a to dzięki średniemu zużyciu paliwa na poziomie 12,7 kWh na 100 km.
Producent nie zdradził jeszcze szczegółów układu napędowego Peugeota e-408, ale jest duża szansa, że będzie to dokładnie to samo rozwiązanie.
Dwa kolejne zaplanowane modele to e-3008 i e-5008. Będą to pierwsze pojazdy Stellantisa zbudowane na modułowej platformie STLA Medium przeznaczonej dla samochodów elektrycznych, a to oznacza jednocześnie, że nie będą dostępne jako samochody spalinowe.
Peugeot e-3008 zadebiutuje w drugiej połowie 2023 roku, zapowiedziano trzy różne układy napędowe, w tym dwusilnikową z napędem na cztery koła. Co więcej, zasięg tego samochodu ma sięgać nawet 700 km. Pojemności baterii jeszcze nie ujawniono.
Ponadto Peugeot planuje wprowadzić nowe układy mild-hybrid 48V do całego szeregu modeli spalinowych - 208, 2008, 3008, 5008 i 408. Układ będzie oparty na silniku benzynowym PureTech o mocy 100 lub 136 KM, który będzie parowany z dwusprzegłową przekładnią o sześciu przełożeniach zintegrowaną z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW.
Nowy układ MHEV (mild hybrid) zapewniać ma nawet o 15 proc. niższe zużycie paliwa.
***