Outlander i nowe evo
Mitsubishi nie zaplanowało na salon w Genewie żadnych światowych premier. W halach Palexpo zostaną natomiast zaprezentowane europejska wersja nowego outlandera oraz prototype X.
Będą to europejskie debiuty tych samochodów.
Nowy outlander już od 2005 roku jest oferowany w Japonii, kupić go już można także w Chinach i USA. Do europejskich klientów pojazd trafi wkrótce po zakończeniu salonu genewskiego.
Stylistycznie auto nawiązuje do zaprezentowanego w 2002 roku prototypu pajero evo 2+2.
Charakterystyczny grill i wyraziste reflektory przywołują skojarzenia z modelami shogun i L200. Samochód powstał w oparciu o zupełnie nowa płytę podłogową. Jest to pierwsza w dziejach marki "globalna" platforma opracowana wspólnie z koncernem DaimlerChrysler.
Początkowo outlandera napędzać będzie czterocylindrowy, dwulitrowy turbodiesel konstrukcji Volkswagena. Wyposażony w system common rail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii motor osiąga moc 138 KM (przy 4000 obr/min) i moment obrotowy 310 Nm przy 1750 obr/min. Nieco później dołączy do niego mocniejszy silnik o pojemności 2.2 l i mocy 154 KM. Najdłużej trzeba będzie poczekać na jednostkę benzynową 2.4 o mocy 168 KM.
Drugą nowością na stoisku Mitsubishi będzie prototype X, czyli prototyp nowego lancera evo. Samochód ten debiutował na tegorocznym salonie w Detroit.
Lancer evo będzie napędzany dwulitrowym, doładowanym silnikiem o mocy około 300 KM. Napędzany będzie oczywiście na wszystkie koła za pomocą układu S-AWC (Super-All Wheel Control). O właściwą trakcję będą dbały układy Active Yaw Control i Actice Steering.
Wersja seryjna nowego lancera evo powinna pojawić się w 2008 roku.