Detroit 2007: Pierwsze zdjęcia evo X!

Na salonie w Detroit reporter INTERIA.PL obserwował premierę nowego lancera, który sprzedawany będzie na rynku amerykańskim.

Prototyp lancera evo / Kliknij
Prototyp lancera evo / KliknijINTERIA.PL

Ponadto japońska firma zaprezentowała samochód o nazwie prototype X, czyli oparty na nowym lancerze prototyp topowego evo X.

Nowy lancer zupełnie zmieniony pojazd, który nie ma nic wspólnego z obecną wersją. Zbudowano go na nowej płycie podłogowej, taj samej, którą wykorzystano w outlanderze, skutkiem czego wzrosły wymiary - długość to 4570 mm (35 mm więcej), szerokość - 1760 mm (wzrost aż o 65 mm) i wysokość 1490 mm (wzrost o 60 mm). O 35 mm zwiększył się również rozstaw osi, który teraz ma 2635 mm.

AFP

Stylizacja nawiązuje do prototypu concept-x, który został pokazany na salonie w Tokio w 2005 roku.

Źródłem napędu nowego lancera będzie dwulitrowy silnik benzynowy DOHC MIVEC z układem zmiennych faz rozrządu i mocą 152 KM. Może on współpracować z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów sportronic, która posiada możliwość manualnej zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy.

Pokazany w Detroit samochód jest przeznaczony na rynek amerykański. Jednak wersja europejska będzie najprawdopodobniej bardzo podobna.

AFP

Lancer evo będzie napędzany dwulitrowym, doładowanym silnikiem o mocy około 300 KM. Napędzany będzie oczywiście na wszystkie koła za pomocą układu S-AWC (Super-All Wheel Control). O właściwą trakcję będą dbały układy Active Yaw Control i Actice Steering.

"Zwykły" lancer trafi do sprzedaży już w tym roku. Na wersję evo będziemy musieli poczekać do 2008 roku.

TUTAJ znajdziesz nasz raport specjalny poświęcony salonowi w Detroit.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas