Ostateczny koniec garbusa

Dzisiaj Volkswagen w swojej fabryce w meksykańskim mieście Puebla kończy ostatecznie produkcję Garbusa. Ogółem sprzedano ponad 21 milionów tych aut.

Aby upamiętnić zakończenie produkcji samochodu, Volkswagen wyprodukował ostatnie 3000 aut w specjalnej wersji o nazwie Última Edición).

Kiedy w 1934 roku genialny konstruktor Ferdynand Porsche zbudował samochód z myślą o szerokiej rzeszy odbiorców (stąd nazwa volkswagen czyli: auto dla ludu) nie przypuszczał nawet, że do wytworu jego konstruktorskiej myśli przylgnie nazwa pustoszącego zasoby flory szkodnika. Zresztą komu była w głowie nazwa samochodu w obliczu furory, jaką robił on w swojej ojczyźnie?

Reklama

W 1941 roku ruszyła seryjna produkcja chrabąszcza, która trwa nieprzerwanie do dziś, a której stuknęło... 62 lat(!) Można więc śmiało powiedzieć, że chrabąszcz to rówieśnik... Tiny Turner.

Chcesz obejrzeć zdjęcia specjalnej wersji garbusa? Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy