Orla Skoda
W fabryce Skody w Kasinach wyprodukowany został pięciusettysięczny pojazd.
Jubileuszowe auto to czerwony roomster, w wersji scout z silnikiem 1.9 TDI, zamówiony przez francuskiego klienta.
Zakłady w Kvasinach produkowały takie modele Škody, jak felicia kabriolet, 110 R coupe oraz garde i rapid. Dzisiaj powstaje tu roomster oraz superb.
Historia położonej u podnóża Gór Orlich fabryki w Kvasinach sięga wczesnych lat 20-tych XX w., kiedy František Janeček, właściciel zakładu produkującego motocykle marki Jawa, wynajął część kompleksu Solnice - nieruchomości w Kvasinach przeznaczonej na tartak, bednarnię i fabrykę cegieł. Po przekształceniu w nadwoziownię, od 1934 r. powstawały tam elementy blacharskie dla motocykli Jawa. Podczas tego okresu w fabryce pracowało średnio 270 robotników, którzy wytworzyli łącznie około 3 700 motocyklowych nadwozi. Każdego dnia mury zakładu opuszczały cztery nadwozia, podczas pracy na potrzeby wojska zwiększono moc produkcyjną do siedmiu, ośmiu sztuk nadwozi dziennie.
W 1947 r. na mocy porozumienia z przedsiębiorstwem państwowym AZNP w Mladá Boleslav rozpoczęto w Kvasinach produkcję pojazdów Škody. Jeszcze tego samego roku pierwsza Škoda Superb zjechała z taśmy montażowej fabryki.
W tym czasie zakłady w Kvasinach zaczęły promować się jako producent niestandardowych elementów nadwozia na bazie podstawowych modeli, w szczególności dla wersji sportowych, ale także pojazdów użytkowych. Tego typu działalność była podstawową przyczyną rozbudowy fabryki na przełomie lat 60-tych i 70-tych XX w.