Opel pracuje nad nowym językiem stylistycznym

"Niemieckość w nowoczesnym wydaniu". Taki cel przyświeca projektantom nowego pojazdu koncepcyjnego "Brand Concept" opracowywanego właśnie przez stylistów Opla.

"Zleciłem moim zespołom zadanie wyostrzenia profilu marki Opel i zaprojektowania pojazdu koncepcyjnego, który będzie symbolizował kierunek, w którym zmierzamy" - stwierdził dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller, w czasie prezentacji planu strategicznego PACE! w listopadzie ubiegłego roku.

Samochód, który ujrzy światło dzienne w najbliższych miesiącach, wyznaczać ma kształty przyszłych generacji modeli nowej marki koncernu PSA.

Niemcy zapowiadają, że zespół pod kierunkiem wiceprezesa ds. projektowania, Marka Adamsa, "zweryfikował filozofię stylistyczną Opla i zamierza wprowadzić do niej pewne znaczące korekty".

Reklama

Jednym z aspektów, któremu zespół projektantów tak ochoczo starał nadać się nowy wymiar, jest "niemieckość", która stanowić ma cechę charakterystyczną Opla.

"Przygotowujemy teraz strukturę dla przyszłego oblicza Opla. Zostanie ono zaprojektowane zgodnie z koncepcją, którą nazwaliśmy Opel Compass" — wyjaśnił Adams.

Nowa koncepcja systematyzuje elementy stylistyki przyszłej "twarzy" Opla wokół dwóch głównych osi przecinających emblemat marki. Centralne przetłoczenie na masce odpowiada osi pionowej, która zostanie nakreślona w "śmielszej i czystszej" formie. Oś poziomą wyznaczają typowe motywy skrzydła, jakich dopatrzeć się można w światłach do jazdy dziennej. Taki układ trafić ma do wszystkich przyszłych modelach Opla.

2018 Brand Concept, który zostanie zaprezentowany przed końcem bieżącego roku, będzie pierwszym pojazdem z nową "twarzą" zaprojektowaną zgodnie z zasadami Opel Compass.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy