Opel Astra sedan z Gliwic przechodzi do historii

Zakład w Gliwicach wyprodukował ostatnią astrę sedan (notchback) czwartej generacji i kontynuuje produkcję opla piątej generacji w wersji hatchback. Budowa nowej fabryki dużych samochodów dostawczych postępuje zgodnie z planem.

Wczoraj, tj. 28 października, w gliwickim zakładzie, dobiegła końca produkcja opla astry sedan, popularnie zwanej "astrą czwórką". Po dziewięciu latach obecności na rynku motoryzacyjnym, model staje się, w ramach naturalnego cyklu produktu, częścią historii gliwickiego zakładu.

Pierwsza pilotażowa seria opli astra sedan została wyprodukowana w gliwickiej fabryce w listopadzie 2011 roku, a seryjna produkcja ruszyła w sierpniu 2012 roku.

Zakład w Gliwicach był jedynym producentem tego modelu w koncernie. Ostatni egzemplarz, który opuścił linię produkcyjną zakładu, zamknął pulę 213,637 astr sedan, łącznie wyprodukowanych w Gliwicach.  

Model ten był najbardziej popularny w Turcji, Polsce i Egipcie -  i to właśnie do klienta w Egipcie trafił ostatni wyprodukowany samochód. Zakład w Gliwicach kontynuuje jednocześnie produkcję obecnej generacji astry w wersji hatchback.

Obecność Groupe PSA w Polsce koncentruje się jednak nie tylko na produkcji samochodów osobowych, ale również na projekcie uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych LCV w gliwickiej lokalizacji.

“Zespół gliwickiego Opla produkował astrę sedan przez prawie dekadę, wykorzystując swoje najlepsze praktyki i doświadczenie w produkcji linii modelowej Astry. W dalszym ciągu pozostajemy producentem obecnej generacji astry w wersji hatchback, którą ostatnio wyposażyliśmy w nowoczesne silniki cechujące się niskim spalaniem. Co więcej, budujemy zupełnie nową fabrykę dużych samochodów dostawczych dla marek Peugeot, Citroen i Opel, co  pozwala na myśleć o przyszłości z optymizmem" - powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland.

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje