Nowy silnik z Polski. Producent zwiększa zatrudnienie
Fabryka Toyoty w dolnośląskim Wałbrzychu rozpoczęła właśnie produkcję nowego, benzynowego silnika o pojemności 1,0 l. Jednostka trafiać ma głównie do najnowszej generacji Toyoty Aygo.
Toyota Motor Manufacturing Poland zajmuje się produkcją silnika 1,0 l VVTi od 2005 roku, czyli od rozpoczęcia rynkowej kariery poprzedniego wcielenia popularnego auta segmentu B. Przy okazji premiery nowego wcielenia pojazdu jednostka napędowa poddana została licznym modyfikacjom. Japońscy inżynierowie zdecydowali się m.in. na zwiększenie stopnia sprężania, przeprojektowanie rozrządu i zastosowanie głowicy zintegrowanej z kolektorem wydechowym.
Uruchomienie produkcji zmodyfikowanej jednostki wymagało potężnych nakładów finansowych. Modernizacja fabryki pochłonęła 123 mln zł. Toyota planuje, że do końca października pracę w wałbrzyskim zakładzie zyska aż 380 osób - Japończycy chcą bowiem uruchomić trzecią zmianę produkcyjną.
Obecnie w zakładzie zatrudnionych jest na stałe 1600 osób. Rocznie polska fabryka jest w stanie wyprodukować 371 tysięcy silników oraz 720 tysięcy skrzyń biegów, co oznacza, że pod względem zdolności produkcyjnych, zakład jest największą bazą produkcyjną podzespołów Toyoty poza Japonią.