Nowy phaeton mniej prestiżowy
Volkswagen phaeton, chociaż to bez wątpienia bardzo dobry samochód, nie sprzedaje się tak, jak życzyłby sobie tego producent.
Nie ma się jednak, czemu dziwić. Jeśli nazwa firmy brzmi "samochód ludowy" nie można oczekiwać, by sygnowane jej logo pojazdy mogły toczyć rynkowy bój z mercedesem klasy S czy BMW serii 7.
Niemiecki producent nie zamierza się jednak poddawać. Już w 2015 roku na rynek trafić ma kolejna generacja flagowego Volkswagena. Wiele wskazuje jednak na to, że nie będzie ona już tak luksusowa, jak obecnie oferowana wersja.
Nowy phaeton zbudowany zostanie w oparciu o płytę podłogową MLV Evo zaprojektowaną przez inżynierów z Ingolstadt. Auto straci jednak nieco na prestiżu - samochód ma być pozycjonowany pomiędzy audi A6 i A8 i będzie oferowane w cenie niższej niż dotychczasowy model.
Szczegółowe informacje na temat kolejnej generacji phaetona wciąż owiane są tajemnicą. Póki co wiadomo jedyne, że do napędu auta - zamiast paliwożernych V8, V10 i V12 posłużą silniki o sześciu cylindrach. W ofercie ma się również pojawić czterocylindrowa hybryda.