Nowy kontrakt Delphi z DaimlerChrysler
Delphi Automotive Systems znacznie zwiększy swój udział w produkcji następnej generacji samochodów Mercedes-Benz klasy M. Wsparcie udzielone przez Delphi podczas opracowywania aktualnego programu klasy M sprawiło, iż firma otrzymała kontrakt na opracowanie i dostawę nowego, zaawansowanego technologicznie modułu kabiny dla samochodu następnej generacji. Całkowita wartość kontraktu będzie ponad dwukrotnie wyższa od kwoty umowy na aktualny model.
Delphi dostarczy także całkowity system okablowania samochodu ze zintegrowaną elektroniką oraz System Satelitarnego Odbioru Cyfrowego Audio (Satellite Digital Audio Receiver System - SDARS), który umożliwia samochodom sprzedawanym na rynku amerykańskim dostęp do ponad 100 stacji radiowych transmitujących drogą satelitarną programy o jakości cyfrowej.
-
Dobre wyniki, jakie osiągnęliśmy w dostawach modułów kabinowych i innych technologii dla aktualnych modeli klasy M na pewno odegrały dużą rolę przy podejmowaniu decyzji przez firmę DaimlerChrysler
- mówi Albrecht Manz, dyrektor ds. współpracy z DaimlerChrysler - Europe. -
DaimlerChrysler był pod wrażeniem osiągniętych przez nas wysokich standardów na polu jakości, terminowości i projektowania oraz naszego dużego doświadczenia w pracach przy programach o prawdziwie globalnym zasięgu
.
Moduł kabinowy to zintegrowana deska rozdzielcza i konsola; kierownica i kolumna; poduszki powietrzne; systemy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji; systemy audio/video oraz wiele innych podsystemów elektrycznych czy elektronicznych. Delphi będzie produkować moduły na zasadzie "sequenced in line" w swoich zakładach w Tuscaloosa w stanie Alabama, niedaleko zakładów Mercedes-Benz US International (MBUSI).
Oprócz uproszczenia produkcji i logistyki w MBUSI, moduły kabinowe Delphi pomogą zapewnić wysoki standard wykonania samochodów, pozwolą marce Mercedes-Benz zaoferować klientom dodatkowe opcje oraz ułatwią szybkie opracowanie nowych odmian modeli samochodów. W celu zwiększenia elastyczności produkcji oraz dalszej redukcji kosztów stosuje się tak zwany System Produkcji Delphi (DMS ? Delphi Manufacturing System).
Nowy moduł opracowywany jest w Centrum Integracji Modułów Kabinowych firmy Delphi w Wuppertalu w Niemczech. Firma Delphi będzie odpowiedzialna za wybranie i zarządzanie większością poddostawców. -
Za tę część pojazdu ponosimy całkowitą odpowiedzialność
- przyznał Manz. Delphi będzie dostarczać także kompletny system okablowania pojazdu, w tym komputery pokładowe ze zintegrowanymi czujnikami oraz przednie i tylne szynowe centralki elektryczne. -
DaimlerChrysler określił wymagane od systemu funkcje i poprosił, abyśmy przedstawili najlepsze rozwiązanie. Decyzja DaimleraChryslera o wybraniu tylko jednego dostawcy zintegrowanego systemu elektryczno-elektronicznego wskazuje na duże zaufanie, jakim firma ze Stuttgartu obdarza Delphi
- mówi Jose Maria Alapont, prezes Delphi na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
-
Jest to drugi, oprócz modułu kabinowego obszar, gdzie DaimlerChrysler docenił nasze umiejętności wykorzystania najnowszych technologii oraz innowacyjnych rozwiązań w celu usprawnienia zarówno wyrobów jak i procesu produkcji. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać firmę DaimlerChrysler w pracach nad tym prestiżowym pojazdem. Znaczne zwiększenie naszego udziału w całości przedsięwzięcia oraz zastosowanie najnowocześniejszych technologii jest zasługą wszystkich uczestniczących w programach Klasy M
- dodaje Jose Maria Alapont.