Nowa strategia Fiata. I nowy model z Polski
Ostatnie lata nie były dla Fiata zbyt łaskawe. Wielu wróżyło nawet rychły koniec włoskiego giganta.
Strategia koncernu polegała na zamrożeniu inwestycji w nowe modele i przetrwaniu "w hibernacji" kryzysu w Europie. Teraz wszystko wskazuje na to, że w końcu nadchodzi odwilż!
Z nieoficjalnych informacji wynika, że koncern zamierza zainwestować około 9 mld euro w uruchomienie produkcji nowych modeli, które tchnąć mają nowe życie w pracujące "na pół gwizdka" włoskie fabryki.
Plany zakładają wzmocnienie oferty prestiżowych marek Alfa Romeo i Maserati. W przypadku Fiata trzon oferty stanowić mają nowe warianty Pandy i Fiata 500. Włosi planują też ze z oferty zniknie model Punto, który zastąpiony zostanie kolejną, pięciodrzwiową odmianą Pięćsetki. Samochód - dla obniżenia kosztów - produkowany ma być w polskiej fabryce Fiata w Tychach.
Już w przyszłym roku w ofercie Fiata pojawi się gruntownie zmodernizowany model 500 oraz przygotowany z myślą o europejskich nabywcach, kompaktowy SUV, który sprzedawany będzie pod marką Jeepa. Klienci Alfy Romeo będą się też mogli zdecydować na model 4C w wersji z otwartym nadwoziem.