Najlepsze silniki
Niezwykłym sukcesem BMW zakończył się plebiscyt na najlepszy silnik roku 2005 (Engine of the Year 2005). Jednostki bawarskiej firmy okazały się najlepsze aż w sześciu kategoriach, w tym również tej najważniejszej.
Międzynarodowym Silnikiem roku 2005 została uznana 5-litrowa, 507-konna wolnossąca jednostka napędowa V10 stosowana w modelach M5 i M6. To już siódmy taki sukces BMW w historii plebiscytu. W tym roku silnik ten zdominował jednak cały konkurs. Został bowiem zwycięzcą również w kategoriach: Najlepszy Nowy Silnik 2005, Najlepszy silnik powyżej 4 litrów i Silnik o najlepszych osiągach.
Ponadto, składające się z pochodzących z 26 krajów 56 dziennikarzy motoryzacyjnych jury tegorocznego konkursu uhonorowało inne silniki BMW. Drugie miejsce w najważniejszej kategorii (Silnik Roku) zajął 3-litrowy, podwójnie doładowany Diesel, który wyprzedził półtoralitrową hybrydową jednostkę Toyoty. Diesel ten okazał się również bezkonkurencyjny w kategorii na najlepszy silnik o pojemności między 2.5 a 3 litry. Trzecie miejsce w tej kategorii zajęła natomiast trzylitrowa, wolnossąca, rzędowa benzynowa "szóstka" od BMW, zaś podobny silnik ale o pojemności 3.2l zwyciężył w kategorii na najlepszą jednostkę o pojemności między 3 a 4 litry.
W konkursie dobrze wypadł produkowany w Polsce przez Fiata silnik 1.3 JTD. Okazał on się najlepszą jednostką o pojemności między 1 a 1.4l.
Wyniku plebiscytu:
Międzynarodowy Silnik roku 2005
BMW 5l. V10 (M5, M6)
Najbardziej ekonomiczny
Toyota 1.5l Hybrid Synergy Drive (Prius)
O najlepszych osiągach
BMW 5l V10 (M5, M6)
O pojemności poniżej 1l
Honda 1l IMA (Insight)
O pojemności 1 - 1.4l
Fiat-GM 1.3l Diesel (Panda, Punto, Lancia Ypsilon, Opel Tigra, Corsa)
O pojemności 1.4 - 1.8
Toyota 1.5l Hybrid Synergy Drive (Prius)
O pojemności 1.8 - 2l
Volkswagen 2l FSI Turbo (A3, A4, Golf GTi)
O pojemności 2 - 2.5l
Honda 2.2l Diesel (Accord, CR-V, FR-V)
O pojemności 2.5 - 3l
BMW 3l Diesel (535d)
O pojemności 3 - 4l
BMW 3.2l (M3)
O pojemności powyżej 4l
BMW 5l V10 (M5, M6)