Mitsubishi, Renault i Nissan z Googlem

Korzystasz z map Google? Teraz będziesz mógł to robić bezpośrednio na ekranie samochodowej nawigacji - bez uciążliwych przewodów i konieczności korzystania z dodatkowych aplikacji. Jest tylko jeden warunek - trzeba kupić nowe Mitsubishi, Renault lub Nissana...

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi ogłosił właśnie nawiązanie długofalowego partnerstwa z internetowym gigantem - firmą Google. Współpraca zaowocować ma stworzeniem "inteligentnych systemów info-rozrywki" bazujących na systemie Android. Dzięki temu samochody Grupy będą mogły być wyposażone w szereg popularnych, przyjaznych użytkownikom, aplikacji w ramach Google Play. Kierowca - za pośrednictwem pokładowego systemu rozrywki - będzie mógł np. korzystać z Map Google czy wbudowanego asystenta głosowego.

Oznacza to, że jądrem systemów info-rozrywki każdej z marek Aliansu będzie system Android. Poszczególne marki zachowają jednak możliwość tworzenia unikalnych dla siebie interfejsów użytkownika i konkretnych funkcjonalności. W opinii sygnatariuszy porozumienia, zawarta współpraca pozwoli na stworzenie jednych z najbardziej inteligentnych i intuicyjnych systemów info-rozrywki stosowanych w branży samochodowej.

Reklama

Nawiązanie współpracy z Google to kolejny krok do osiągniecia zakładanej sprzedaży przez Alians 14 mln pojazdów rocznie. Ten ambitny plan ma zostać osiągnięty do końca 2022 roku. Debiut nowych, opracowanych wspólnie z Google, systemów multimedialnych zapowiadany jest na rok 2021.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy