Mini z japońskim sercem

Po wprowadzeniu na rynek MINI One i MINI Coopera w 2001 roku i długo wyczekiwanej prezentacji sportowego MINI Cooper S, kolejnym krokiem koncernu BMW było rozpoczęcie produkcji MINI w wersji wysokoprężnej, która w 2003 roku trafil do sprzedaży. Ukochany samochód Brytyjczyków wyposażony został w nową jednostkę napędową Toyoty o pojemności 1,4 litra. Współpraca z japońskim koncernem było konieczna, gdyż BMW nie posiadała w swojej ofercie na tyle małego napędu diesla, by ten pasował do zwinnego MINI.

Jednostka D4-D Toyoty z bezpośrednim wtryskiem paliwa produkowana jest w Japonii i jest specjalnie modyfikowana, aby spełniała wszelkie wymogi brytyjsko-niemieckiego pojazdu. W zakładach w Oxfordzie planuje się produkcję od 10 do 20 tysięcy wysokoprężnych MINI rocznie.

Mini one z literką "D" w nazwie trafiło juz na testy do naszej redakcji. Wkrótce opiszemy wrażenia z jazdy tym samochodem. Na razie proponujemy foto-galerię. To TUTAJ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mini Cooper
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy