Matiz i...
Już trochę zapomnieliśmy o produkowanych na Żeraniu lanosach i matizach. Oba samochody wciąż są w Polsce sprzedawane i mają swoich wiernych zwolenników.
Tymczasem od dwóch lat w Europie Zachodniej sprzedawana jest nowa wersja daewoo matiza. Samochód ten różni się nieco od auta produkowanego na Żeraniu. Inna jest tablica rozdzielcza, przedni i tylny zderzak, wlot powietrza oraz wykrój klapy silnika i bagażnika. Przednie kierunkowskazy w matizie w odmianie „zachodnioeuropejskiej” mają okrągły kształt. Mały matiz otrzymał także nowy silnik.
Ta jednostka napędowa o pojemności 1000 ccm i mocy 47 kW/62 KM, jest alternatywą dla trzycylindrowego silnika o pojemności 800 ccm i mocy 38 kW/51 KM. Prędkość maksymalna matiza 1.0 to 162 km/h, czyli można nim jeździć o 10 km/h szybciej niż wersją dostępną na polskim rynku.
Poprawiło się też przyspieszenie, od 0 do 100 km/h matiz 1,0 przyspiesza w 14.9 sekundy (matiz 0.8: 17.0 s). Średnie zużycie paliwa to 6.4 litrów na 100 km.
Na zdjęciu reklamówka sprzedawanej w Holandii wersji o nazwie Sloggi. Ładna?
Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.