Masz toyotę? Przeczytaj

Toyota Motor Poland otrzymała z europejskiej centrali w Brukseli numery identyfikacyjne ok. 1,8 mln samochodów, w których mogą się znajdować wadliwe pedały gazu.

Produkcja toyoty aygo
Produkcja toyoty aygoAFP

Nie wiadomo, ile z nich jest w Polsce, ale polski oddział koncernu to sprawdza i w ciągu najbliższych dni ma podać ich liczbę.

"Możliwie, że na liście jest jeden samochód, gdyż się tak trafiło, a może ich być więcej" - wyjaśnił Jarosław Bąk z Toyoty.

Toyota Motor Corp. - największa firma motoryzacyjna na świecie - poinformowała, że naprawa wadliwego pedału gazu może dotyczyć w Europie do 1,8 miliona pojazdów, w tym najpopularniejszego modelu, czyli toyoty yaris (wyprodukowanej listopad 2005 - wrzesień 2009), a także corolli (październik 2006 - grudzień 2009), RAV4 (listopad 2005 - listopad 2009), aygo (luty 2005 - sierpień 2009), iQ (listopad 2008 - listopada 2009), auris (październik 2006 - 5 styczeń 2010), verso (luty 2009 - 5 styczeń 2010) i avensis (listopad 2008 - grudzień 2009).

W piątek Toyota Motor Europe ogłosiła, że rozpoczyna we wszystkich krajach europejskich serwisową akcję przywoławczą, dotyczącą poprawy pedału gazu. "Dostaliśmy we wtorek z Brukseli akcję przywoławczą. Zawiera ona numery identyfikacyjne pojazdów. Sprawdzamy listę; w najbliższych dniach zostanie ona podana do wiadomości" - powiedział Bąk.

W samochodach, które posiadają taką usterkę, pedał gazu może pozostać częściowo wciśnięty i powoli wracać do pozycji spoczynkowej. Wada może pojawić się w miarę zużywania mechanizmów pedału gazu.

"Stopniowe zużycie w połączeniu z pewnymi warunkami pracy i otoczenia, może powodować zwiększone tarcie w mechanizmie i prowadzić do konieczności użycia większej siły przy naciskaniu, wolniejszego powrotu, a w najgorszym przypadku do pozostania pedału w pozycji częściowo wciśniętej." - tłumaczy polski oddział Toyoty.

Koncern poinformował, że znalazł sposób na rozwiązanie tego problemu, dopracowuje szczegóły i gdy procedura zostanie zakończona, powiadomi o tym swoich klientów. "Najprawdopodobniej będzie to delikatna zmiana. Będzie dołożona specjalna część, która ograniczy tarcie występujące przy uszkodzonych pedałach gazu" - wyjaśnił Bąk.

Dodał, że w najbliższym czasie polscy klienci zostaną poinformowani, gdzie mają się zgłaszać w celu usprawnienia pedału gazu.

To nie jedyna akcja nawrotowa dotycząca pedału gazu w samochodach Toyoty. Japoński koncern naprawi również około 6 mln samochodów, w których pedał może blokować się pod dywanikiem. Ta akcja dotyczy jednak aut sprzedawanych w Ameryce, nie są nią objęte pojazdy europejskie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas