Lista prawdziwych "tytanów pracy". Kobieta w czołówce!

Branżowy amerykański magazyn "Adweek" opublikował "The Power List" — ranking 100 najbardziej wpływowych, innowacyjnych i efektywnych liderów w trzech branżach: Media, marketing i technologie.

Pierwszą pozycję w prestiżowym zestawieniu zajął Larry Page - prezes i współzałożyciel firmy Google. Zaraz za nim, na drugim miejscu, znalazł się prezes Apple - Tim Cook. Ostatni stopień podium przypadł prezesowi i współzałożycielowi Facebooka - Markowi Zuckerbergowi.

Lista korporacyjnych tytanów zawiera trzy nazwiska z branży motoryzacyjnej. Najwyżej, na 17. miejscu, znalazł się Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Company. 22. pozycję zajęła Mary Barra, prezes General Motors. 72. na liście jest Elon Musk, założyciel i szef Tesla Motors.

Reklama

Akio Toyoda zyskał uznanie jury przede wszystkim wprowadzeniem największego producenta samochodów na świecie na ścieżkę intensywnego rozwoju technologicznego. "Akio Toyoda koncentruje się na rozwoju rodzinnej firmy w takich kierunkach, żeby na trwałe zostawić konkurentów daleko w tyle. Ze swoimi niespożytymi zasobami i agresywną polityką Toyota będzie nie do powstrzymania" — napisała redakcja magazynu.

Mary Barra przeżyła ciężkie chwile w pierwszym roku sprawowania stanowiska prezesa drugiego największego producenta samochodów na świecie. Kilkukrotnie musiała stawać przed Kongresem i składać zeznania w sprawie śmiertelnych w skutkach problemów z zapłonem, które spowodowały kilka dużych wezwań do serwisów (były zarzuty, że koncern od wielu lat tuszował problem, w efekcie doszło do kilku śmiertelnych wypadków).

Wielu chwaliło sposób, w jaki poradziła sobie z problemem akcji przywoławczych, choć zdarzały się też głosy krytyczne. Niezależnie od oceny jej postępowania w sytuacji kryzysowej, Barra zapisała się w historii, jako pierwsza kobieta kierująca wielkim koncernem motoryzacyjnym.

Szerokie zainteresowania Elona Muska sięgają od samochodów elektrycznych i statków kosmicznych, przez baterie słoneczne i urządzenia do magazynowania energii, po systemy płatności (Musk jest współzałożycielem PayPal). Wywołał niepokój swoją deklaracją, że Tesla prawdopodobnie nie zacznie przynosić zysków do 2020 roku. Choć bywał krytykowany w prasie za szorstki styl zarządzania, pozostaje wzorem dla wszystkich ludzi o szerokich horyzontach.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy