Lexus z coraz lepszą sprzedażą w Europie

W pierwszej połowie 2019 roku, Lexus kontynuował stabilne tempo wzrostu sprzedaży w Europie. Na nieznacznie malejącym rynku premium (-2%) sprzedaż Lexusa wzrosła o 5%, osiągając 40 450 sztuk. Znaczący wzrost odnotowano na kilku kluczowych rynkach, takich jak Włochy (+ 51%), Niemcy (+ 33%), Hiszpania (+ 19%), Polska (+ 13%), Francja (+ 12%) i Wielka Brytania (+ 8%).

Do wzrostu sprzedaży przyczyniło się wprowadzenie dwóch zupełnie nowych modeli: kompaktowego crossovera UX i luksusowego sedana ES. Po zaledwie 5 miesiącach sprzedaży UX osiągnął poziom 8532 egzemplarzy, potwierdzając tym samym pozytywną reakcję rynku na pierwszy model Lexusa w szybko rozwijającym się segmencie kompaktowych crossoverów.

Największy wzrost sprzedaży uzyskał model ES (+ 387%), osiągając wynik 3 012 sztuk, po wprowadzeniu na rynek modelu nowej generacji w całej Europie pod koniec 2018 roku.

Dzięki 28 006 pojazdom hybrydowym, sprzedanym w Europie w pierwszej połowie 2019 roku (+ 17% w stosunku do okresu styczeń-czerwiec 2018), Lexus jest wiodącym graczem w dziedzinie elektryfikacji samochodów. Hybrydy stanowią 95% sprzedaży Lexusa w Europie Zachodniej i Centralnej.

Reklama

NX, średniej wielkości SUV Lexusa, pozostaje bestsellerem marki w Europie z wynikiem 11 699 egzemplarzy. Sprzedaż modelu RX osiągnęła poziom 8 382 sztuk.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama