Lexus wykorzystuje coraz więcej aluminium

Firma Arconic, będąca wiodącym amerykańskim dostawcą produktów aluminiowych, zawarła z macierzystym koncernem Lexusa wieloletnią umowę na dostawy aluminium dla amerykańskich zakładów firmy.

Aluminiowe blachy dostarczane będą do fabryki Lexusa w kanadyjskim Cambridge w prowincji Ontario, gdzie produkowany jest bestsellerowy Lexus RX. Czwarta generacja modelu RX ma aluminiowe pokrywy silnika i bagażnika.

Wykorzystanie stopów aluminium w konstrukcji samochodów jest coraz większe ze względu na lepszy od stali stosunek wytrzymałości do masy. Dowodzą tego dwa nowe flagowe modele Lexusa - coupé Lexus LC i superluksusowa limuzyna Lexus LS. W tym pierwszym ze stopów aluminium wykonano pokrywę silnika, błotniki, zewnętrzne panele drzwi i przednią ramę przestrzenną, a także kolumny zawieszenia. Lexus LS piątej generacji ma aluminiowe pokrywy silnika i bagażnika, elementy zawieszenia oraz kratownicowe ramy pomocnicze, zwiększające bezpieczeństwo bierne nadwozia. Ze stopów aluminium wykonywane są też oczywiście obręcze kół.

Reklama

Blachy aluminiowe dostarczane przez Arconic produkowane są w nowatorskiej technologii Micromill, odznaczającej się szybkością i ekonomicznością. Pozwala ona przetworzyć ciekły metal w blachę w ciągu zaledwie 20 minut, podczas gdy przy użyciu standardowych procesów zajmuje to 20 dni. Dodatkowo linia produkcyjna Micromill zajmuje czterokrotnie mniej powierzchni od tradycyjnej i zużywa dwa razy mniej energii. To jednak nie wszystkie zalety - uzyskane dzięki niej blachy są o 40 procent bardziej podatne na formowanie i o 30 procent bardziej wytrzymałe od używanego dziś w motoryzacji aluminium, a przy tym o ponad 30 procent lżejsze od wysokowytrzymałej stali.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy