Lexus UX hitem w Japonii

Nowy, miejski crossover Lexus UX podobija Japonię. Zainteresowanie UX-em na rodzimym rynku przerosło przewidywania producenta o... 980 procent!

Nowy crossover Lexusa trafił do sprzedaży pod koniec ubiegłego roku, a liczba zamówień na auto wyniosła już 8 800 egzemplarzy. To znacznie więcej, niż zakładana sprzedaż 900 egzemplarzy miesięcznie. Jak podaje portal Lexus Enthusiast, jeśli japoński producent nie zwiększy produkcji i przyjmie wszystkie zamówienia, to na japońskim rynku na auto trzeba będzie czekać nawet 10 miesięcy.

Co tak przyciąga nabywców do Lexusa UX? Najmniejszy SUV Lexusa zwraca uwagę wyjątkową stylistyką. Ale wyraźnie zaznaczone osłony wnęk kół czy zespolone, tylne lampy z 120 diodami LED nie mają jedynie ozdobnego charakteru. Ich zadaniem jest kierowanie strumienia powietrzna w taki sposób, by zwiększać stabilność auta na drodze.

Reklama

W modelu UX Lexus wprowadził również pierwsze w historii aerodynamicznie wentylowane koła. Ramiona obręczy kierują pęd powietrza do środka kół, poprawiając chłodzenie hamulców i zmniejszając zawirowania wokół pojazdu. Również wnętrze auta zostało dokładnie przemyślane. Obniżono położenie deski rozdzielczej i zadbano o jak najcieńsze przednie słupki, by nie ograniczać pola widzenia kierowcy. Samochód można kupić z pikowaną tapicerką inspirowaną tradycyjną japońską techniką szycia Sashiko, a układ podnoszenia i opuszczania szyb jest tak zaprojektowany, by zmniejszyć hałas i wyeliminować ryzyko zakleszczenia palców czy elementów garderoby.

Miejski crossover Lexusa został zbudowany na nowej platformie GA-C. Zastosowanie takiej konstrukcji pozwoliło na zwiększenie sztywności nadwozia i obniżenie środka ciężkości, a to przełożyło się na świetne właściwości jezdne auta. Wrażenia z jazdy dodatkowo poprawia dopracowane zawieszenie z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z tyłu.

Lexusa UX wyposażono również w nowe jednostki napędowe. Wersja UX 250h jest napędzana najnowszym układem hybrydowym 4. generacji o łącznej mocy 184 KM, a w odmianie przednionapędowej auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,5 s. Hybrydowy Lexus UX występuje również w wersji AWD z inteligentnym napędem na cztery koła E-Four. Lexus UX 200 to natomiast auto z 4-cylindrowym, 2-litrowym i 171-konnym silnikiem benzynowym o rekordowej sprawności cieplnej, wynoszącej 40%.

 Lexus UX już w standardzie auto dysponuje pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, w skład którego wchodzą asystenci utrzymywania pasa ruchu i podążania pasem ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, układ ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów, a także system rozpoznawania znaków drogowych. Nawet w najtańszej wersji samochód jest również wyposażony w kamerę cofania.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy