Łada świętuje 50 lat!

2016 jest rokiem motoryzacyjnych jubileuszy. Samochody świat zdominowała, hucznie świętowana, setna rocznica powstania BMW. W jej cieniu swoje święta obchodzą też inne - nie mniej ważne dla historii motoryzacji - marki.

Jedną z nich jest rosyjska Łada, która świętuje obecnie pięćdziesiątą rocznicę istnienia. Równo pół wieku temu, w maju 1966 roku, podpisano umowę licencyjną z Fiatem. Na jej mocy - w niewielkiej wówczas, leżącej nad Wołgą, miejscowości Togliatti - powstać miał przemysłowy moloch zdolny wytwarzać aż 600 tys. samochodów rocznie.

Pierwszy z nich - model oznaczony symbolem 2101 "Żiguli" - zjechał z taśmy montażowej 19 kwietnia 1970 roku By uczcić 50. rocznicę powstania marki Rosjanie postanowili wprowadzić do oferty limitowane serie dwóch nowych modeli Łady: Vesta i XRAY. Obie bazują na topowych wersjach wyposażeniowych.

Reklama

Łada Vesta 50 Anniversary i Łada XRAY 50 Anniversary - bo tak właśnie brzmią pełne nazwy limitowanych modeli - powstaną w zaledwie 500 egzemplarzach. Każdy z nabywców otrzyma od producenta certyfikat autentyczności pojazdu z numerem samochodu. Ten znaleźć można będzie też m.in. na dekoracyjnych plakietkach czy kierownicy.

W obu modelach liczyć można na dwubarwną karoserię. Auta polakierowane będą na czerwono. Dach i obudowy lusterek otrzymają kolor czarny. Ponadto auta z limitowanej serii rozpoznamy po lakierowanych na srebrno-czarno aluminiowych obręczach kół. W czarnym wnętrzu znajdziemy fotele z wstawkami z czerwonej alcantary. Standardem są również czerwone (wysoki połysk) listwy dekoracyjne czy metalowe nakładki na pedały.

Ceny 106-konnej Łady Vesta 50 Anniversary startują z pułapu 735 tys. rubli (ok 45 700 zł). 760 tys. rubli (ok 47 200 zł) zapłacić trzeba za odmianę z automatyczną skrzynią biegów. Wyposażona w mocniejszy, 110-konny, silnik Łada XRAY 50 Anniversary to wydatek od 799 tys. rubli (ok 49 600 zł). Odmiany, z rosyjskim silnikiem 1,8 l o mocy 122 KM i zautomatyzowaną przekładnią, wyceniano na 829 tys. rubli (ok 51 500 zł).

PS.

Jeśli zawarte wyżej porównanie Łady do BMW wydaje się wam nie na miejscu - jesteście w błędzie. Przypominamy, że - po zsumowaniu produkcji wszystkich wariantów osobowych egzemplarzy bazujących na Fiacie 124 - okaże się, że drugim najlepiej sprzedającym się autem na świecie (zaraz za niemieckim Volkswagenem "Garbusem" i przed Fordem T) - jest właśnie kanciasta Łada!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Łada Vesta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy