Koniec Carrery GT
Szóstego maja z taśm montażowych zjedzie ostatnie Porsche Carrera GT. Będzie to 1270. egzemplarz tego pojazdu. Wszystkie znalazły już nabywców.
Historia tego samochodu rozpoczęła się w 2000 roku w Paryżu, gdzie na salonie samochodowym zaprezentowano po raz pierwszy prototyp. Entuzjastyczne przyjęcie przez publiczność spowodowało, że wkrótce przedstawiono wersję produkcyjną, a pierwszy egzemplarz wyjechał z fabryki 15 września 2003 roku.
Początkowo planowano zbudowanie serii 1500 sztuk tych pojazdów, ostatecznie ze względu na zmiany przepisów w USA, ograniczono ich liczbę do 1270.
Największym odbiorcą Carrery GT były właśnie Stany Zjednoczone, gdzie trafiła ponad połowa samochodów. 12 procent sprzedano w Niemczech, a pozostałe liczące rynki to Wielka Brytania, Środkowy Wschód i Japonia. Sześć sztuk trafiło nawet do... Chin!
Carrera GT napędzana jest 612-konnym silnikiem V10, który umożliwia osiągnięcie maksymalnej prędkości 330 km/h. Cena w Europie to 390 tysięcy euro, za oceanem - 440 tysięcy dolarów.
Wyrażaj emocje pomagając!
Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: 96 1140 0039 0000 4504 9100 2004 (SKOPIUJ NUMER KONTA).
Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.