Kia Niro odniosła sukces w przedsprzedaży
Ponad 23 000 zamówień zebranych w Europie od czasu rynkowej premiery na hybrydowego crossovera marki Kia świadczy o dużym sukcesie Niro. Tylko od lipca (miesiąc rozpoczęcia sprzedaży) do października nabywcy odebrali 5815 nowych Kia Niro. Ponad 15 000 kolejnych pojazdów dostarczonych będzie europejskim klientom przed końcem 2016 roku.

Niro jest modelem ważnym dla Kia również z uwagi na zamiar ekspansji w sektorze flotowym - dzięki konkurencyjnym kosztom eksploatacji, niskiej emisji dwutlenku węgla oraz atrakcyjności designu crossovera, a więc cech, które mogą przyciągnąć uwagę szerszego grona nowych nabywców biznesowych do marki Kia po raz pierwszy.
Spośród dostarczonych już pojazdów, 46% zakupili klienci prywatni, a pozostałe 54% − nabywcy biznesowi i flotowi. Dla całej linii modelowej Kia w Europie wartości te wynoszą porównawczo: klienci prywatni - 57%, a flotowi - 43%.
Kia Niro łączy funkcjonalność przestronnego crossovera z niskim zapotrzebowaniem na paliwo dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Niro, zaprojektowane od podstaw jako auto hybrydowe o atrakcyjnej stylizacji, zdecydowanie wyróżnia się na tle konserwatywnie stylizowanych hybrydowych rywali. Płyta podłogowa Kia Niro nie wykorzystuje elementów stosowanych w platformach istniejących modeli. Zaprojektowano ją wyłącznie na potrzeby pomieszczenia elementów hybrydowego zespołu napędowego i układów napędowych przyszłej generacji.
Na hybrydowy zespół napędowy Kia Niro składają się 1,6-litrowa benzynowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągająca moc 105 KM i generująca moment obrotowy o wartości 147 Nm współpracująca z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i polimerowym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT). Hybrydowy układ napędowy Niro pozwala uzyskać crossoverowi emisję CO2 na poziomie tylko 88 g/km (w cyklu mieszanym) i zadowala się zużyciem benzyny jedynie 3,8 l/100 km.

Mówi Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe: "Niro to dobra oferta dla nabywców prywatnych oraz korporacyjnych, którzy myślą o kosztach eksploatacji i ograniczeniu emisji CO2 bez szkody dla stylu czy użyteczności pojazdu. Niro już teraz ‘sprawuje się’ świetnie nie tylko w krajach premiujących niską emisję spalin lecz także wszędzie tam, gdzie liczy się funkcjonalność i udany design tego samochodu. Auto robi duże wrażenie w całości, a jego sukces ponad oczekiwania pokazuje, że na rynku jest miejsce dla samochodu spinającego niejako zalety hybryd i crossoverów."