Reklama

Jeżdżąca legenda

W roku 1971 w Warszawie podpisano umowę między włoskim producentem Fiat i Polmot-em, na mocy której strona polska otrzymała prawa licencyjne do produkcji małego samochodu miejskiego. Po podpisaniu umowy rozpoczęto restrukturyzację istniejących zakładów na terenie śląska i podbeskidzia, a w czerwcu 1973 w Bielsku zmontowane zostały pierwsze samochody oznaczone jako FIAT 126p.

Tak rozpoczęła się kariera samochodu, który zmotoryzował polskie społeczeństwo. Obecnie„marzenie każdego Polaka”, zastąpiły droższe samochody zachodnie. Jednak mit „fiacika” trwa nadal i przeniósł się na kontynent azjatycki.

W Japonii jest specjalny salon który sprzedaje tylko samochody Alfa Romeo, Fiat 500 i Fiat 126p. Jak powiedział -odwiedzający ostatnio nasz kraj- właściciel salonu, „maluchami” jeździ już w Japonii kilkudziesięciu hobbystów, a kilkudziesięciu następnych oczekuje na zakup. Oczywiście nie jest to środek codziennego transportu. Jest to raczej przyciągający uwagę gadżet.

Tak więc, aby zaistnieć na świecie wcale nie trzeba „kosmicznych kształtów” i supernowoczesnych technologii. Małe jest piękne i wzbudza sympatię, pod każdą szerokością geograficzną.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: fiat 126p | 126p | samochody | legenda | fiat

Reklama

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy