Reklama

Informacja na temat akcji technicznej BMW

W odpowiedzi na nasze pytania BMW przygotowało oświadczenie, które prezentujemy poniżej:

Wewnętrzne badania BMW Group wykazały, że w niektórych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi może wystąpić wyciek glikolu z chłodnicy układu recyrkulacji spalin. W połączeniu z typowymi osadami sadzy i wysokimi temperaturami występującymi zazwyczaj w module recyrkulacji spalin może to powodować żarzenie cząstek. W bardzo rzadkich przypadkach może to prowadzić do nadtopień w kolektorze ssącym, a w ekstremalnie rzadkich przypadkach do pożaru.

Reklama

Dlatego też BMW Group zdecydowała się przeprowadzić odpowiednią akcję techniczną. Obejmuje ona sprawdzenie modułu recyrkulacji spalin, a w przypadku wady wymianę odpowiednich komponentów w silnikach wysokoprężnych, których ten problem może dotyczyć.

Akcje techniczne uzgodnione w połowie sierpnia 2018 r. dla krajów europejskich i azjatyckich obejmowały początkowo około 480 tysięcy pojazdów BMW z silnikiem wysokoprężnym. W ramach dalszych badań silników o podobnej konfiguracji technicznej BMW Group zidentyfikowała pojedyncze przypadki pojazdów, które nie zostały uwzględnione w pierwotnych akcjach technicznych. Te pojedyncze przypadki nie stwarzały znaczącego ryzyka dla naszych klientów. BMW Group zdecydowała się jednak na dalsze ograniczenie tego minimalnego ryzyka poprzez rozszerzenie akcji technicznych w poszczególnych krajach.

Naszym celem jest podtrzymanie zaufania klientów do naszych produktów.

Początkowa i rozszerzona akcja techniczna obejmują łącznie około 1,6 mln pojazdów na całym świecie (wyprodukowanych od sierpnia 2010 r. do sierpnia 2017 r.). Poszczególne okresy produkcji różnią się w zależności od modelu. W Polsce akcją techniczną objęte jest ok. 19 tys. aut.

Przebieg akcji technicznej w Polsce

Właściciele aut, których akcja dotyczy, są informowani i zapraszani do warsztatu na kontrolę. W przypadkach, gdy wada zostanie wykryta, zostaje dokonana odpowiednia naprawa.

Dokładamy wszelkich starań, aby ten proces realizować możliwie jak najkrótszym terminie. Jeśli zaistnieje taka potrzeba i jest to możliwe, zapewniamy naszym klientom auto zastępcze.

Wszyscy autoryzowani dealerzy BMW otrzymali niezbędne informacje na temat akcji serwisowej,  tak aby przeprowadzić działania możliwie sprawnie.

Dodatkowo, jeśli właściciel samochodu BMW chce samodzielnie sprawdzić, czy jego auto podlega pod akcję techniczną, może także skontaktować się ze sprzedawcą lub sprawdzić na specjalnej stronie www.service-bmw.pl.

A dlaczego UOKiK nie został poinformowany o trwającej od sierpnia akcji serwisowej? Oto odpowiedź BMW:

"Nawiązując jeszcze do opisywanego przypadku, jest nam bardzo przykro, że klienta spotkało takie zdarzenie. BMW Group Polska z uwagą podchodzi do wszystkich zgłaszanych firmie problemów, a każda sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie. Dołożymy wszelkich starań, aby sprawdzić przyczyny i znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie. W tym celu poprosiliśmy klienta o kontakt i udostępnienie pojazdu w celu przeprowadzenia ekspertyzy. Obecnie oczekujemy na odpowiedź ze strony klienta, po otrzymaniu której zostaną podjęte niezbędne działania w celu wyjaśnienia sytuacji.

W Europie BMW Group zdecydowała się na akcję techniczną w celu sprawdzenia modułu EGR i wymiany uszkodzonych części w dotkniętych pojazdach. Decyzja ta została podjęta zgodnie z wytycznymi zatwierdzonymi przez UE. Także decyzja o tym, które pojazdy należy objąć akcją techniczną, została podjęta zgodnie z wytycznymi zatwierdzonymi przez UE. Uwzględnione zostały wszystkie wymagane modele zgodnie z powyższymi wytycznymi. BMW Group jest także w kontakcie z odpowiednimi instytucjami.

Właściciele aut, których akcja dotyczy, są informowani i zapraszani do warsztatu na kontrolę.

Pożary pojazdów są bardzo rzadkie, dlatego BMW Group traktuje każdy przypadek bardzo poważnie i dokładnie bada jego przyczynę. W trakcie tych badań znaleziono jasno określoną przyczynę źródłową, która pociągnęła za sobą niniejszą akcję techniczną. Dzięki analizie statystycznej określonej w wytycznych UE możemy uzyskać jasny obraz potencjalnych kombinacji pojazdów i silników oraz okresów produkcji, w których występuje nieznacznie zwiększone ryzyko. Akcja techniczna obejmuje wszystkie te pojazdy. Nadal uważnie monitorujemy sytuację."



Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje