Hyundai wydał miliardy na nowe technologie. Pojawią się w nowych modelach
Hyundai Motor Group ma duże doświadczenie w tworzeniu własnych technologii, na bazie których buduje swoje nowe modele. Tym razem jednak koncern zdecydował się na kupno gotowych rozwiązań.
Hyundai jako koncern stworzył już niejeden elektryczny model, a teraz przechodzi w kolejną fazę elektromobilności wraz z platformą E-GMP. Powstały na niej bliźniacze modele Ioniq 5, Kia EV6 oraz Genesis GV60. W sumie ma z niej korzystać 11 elektryków.
Plany Hyundai Motor Group są jednak znacznie szerzej zakrojone - do 2025 roku zamierza wprowadzić na rynek w sumie 23 samochody elektryczne. Z prostego rachunku wynika więc, że część będzie bazować na jeszcze innej technologii.
Odpowiedzią na to na jakiej, są ostatnie zakupy koreańskiego koncernu, który podpisał umowę z Vitesco, czyli firmą wydzieloną w minionym roku z Continentala. Zajmuje się ona projektowaniem układów napędowych i tym właśnie jest zainteresowany Hyundai.
Za cenę 2 mld euro (9,36 mld zł) zapewnił sobie dostawy układu o oznaczeniu EMR4. Jest to zintegrowany zestaw, zawierający w sobie silnik elektryczny, przekładnię, osie oraz elektronikę. Zależnie od konfiguracji samochód z niej korzystający może mieć od 109 do 313 KM. Dla porównania auta zbudowane na platformie E-GMP mają teraz nawet 585 KM. Jak łatwo się więc domyślić, że nowy zakup będzie wykorzystywany w mniejszych, jeszcze niezapowiedzianych modelach.
Matura z języka polskiego - arkusz z odpowiedziami
***