Ford przechodzi na prąd. Największe zmiany w historii

Ford przechodzi właśnie największą transformację w swojej ponad 100-letniej historii. W kwietniu 2019 roku, na konwencie "Go Electric", marka przedstawiła szeroko zakrojony plan elektryfikacji. Przewiduje on wprowadzenie na rynki europejskie 16 zelektryfikowanych pojazdów do 2022 roku. Część z nich jest już dostępna w Polsce!

Symbolem nabierających tempa zmian jest zaprezentowany pod koniec listopada Ford Mustang Mach-E. Stworzony od podstaw, całkowicie elektryczny, SUV Forda o zasięgu do 600 km. Mustang Mach-E to jednak zaledwie wierzchołek elektrycznej i hybrydowej oferty marki. Jej fundamenty to przede wszystkim nowe: Puma, Kuga oraz Explorer.

Zaprezentowana niedawno Puma to kompaktowy crossover z tzw. "miękkim" napędem hybrydowym - EcoBoost Hybrid. Nowością jest również Ford Explorer - model, którego dawno nie było na polskim rynku. To największy i najbardziej prestiżowy, 7-miejscowy, SUV Forda. Explorer jest hybrydą typu plug-in opartą na 3-litrowym silniku benzynowym V6 i jednocześnie najmocniejszym SUV-em w swojej klasie. Układ hybrydowy Explorera generuje moc 457 KM, 825 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz pozwala przejechać 48 km wyłączne na energii elektrycznej.

Reklama

Flagowym przedstawicielem idei "Go Electric" jest nowy Ford Kuga. Najnowsza generacja najlepiej sprzedającego się SUV-a Forda w Europie będzie oferowana z trzema wariantami napędu hybrydowego - jako "miękka" hybryda EcoBlue Hybrid, hybryda typu plug-in z zasięgiem elektrycznym powyżej 50 km oraz tradycyjna "pełna" hybryda z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym.

Kolejnym z filarów elektrycznej rewolucji będą hybrydowe wersje oferowanych obecnie popularnych modeli - Fiesty oraz Focusa. Te otrzymają "miękki" napęd hybrydowy, bazujący na wielokrotnie nagradzanym, 1-litrowym, silniku EcoBoost i 48-voltowej instalacji elektrycznej.

Elektryczna rewolucja nie ominie również bogatej oferty pojazdów użytkowych. W Polsce zamówić już można np. Transita Custom - Plug-In Hybrid oraz EcoBlue Hybrid, które ostatnio zapewniły amerykańskiej marce prestiżowy tytuł International Van of the Year.

"Wprowadzamy zmiany na niespotykaną skalę nie tylko w elektryfikacji, ale również w infrastrukturze i technologii. Na rzecz czystszej, cichszej i bardziej przystępnej przyszłości. Mówimy o największym postępie od czasu, kiedy Henry Ford zrewolucjonizował przemysł motoryzacyjny cztery pokolenia temu. Efekty tego postępu już na początku przyszłego roku z pewnością przyniosą wymierne korzyści naszym klientom w Polsce" - podsumował Bogusław Głód - dyrektor zarządzający Ford Polska.



INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy