FCA i Eni opracowały nowe, niskoemisyjne paliwo

W ramach porozumienia podpisanego w listopadzie 2017, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i Eni opracowały wspólnie nowe paliwo „A20”, charakteryzujące się niskim poziomem emisji substancji szkodliwych osiągniętym dzięki zawartym w nim alkoholom: 15% metanolu oraz 5% bioetanolu.

Dzięki wykorzystaniu niskiej zawartości węgla, biokomponentów i wysokiej liczby oktanowej, nowe alternatywne paliwo w procesie spalania emituje do 3% mniej CO2, obliczonych  za pomocą nowej procedury homologacji WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure - Światowa Zharmonizowana Procedura Testów Pojazdów Lekkich).

Formuła nowego paliwa została opracowana w celu ograniczenia bezpośrednich i pośrednich emisji CO2, a przede wszystkim, w celu zapewnienia kompatybilności tego paliwa z większością pojazdów benzynowych sprzedanych od 2001 r. (tj. około 12 milionów samochodów we Włoszech), które odpowiadają ponad 60% floty samochodowej napędzanej silnikami benzynowymi we Włoszech.

Reklama

Ponadto, kilka tygodni temu zakończono pozytywnie testy, przeprowadzone przy użyciu pięciu Fiatów 500 z floty Eni Enjoy w Mediolanie. Podczas 13 miesięcy testowania dokonano około 9 tysięcy najmów i przejechano 50 tysięcy kilometrów, bez odnotowania jakichkolwiek problemów, potwierdzając zmniejszenie wskaźnika emisyjności, a także lepszą wydajność, dzięki wysokiej liczbie oktanowej.

W międzyczasie, FCA i Eni pracują nad dalszym ulepszeniem formuły, zwiększając ilość składników pochodzących z odnawialnych źródeł energii, w celu dalszej redukcji emisji CO2 ocenianej według metody “Well-to-Wheel" - analizy, która ocenia emisję spalin, nie tylko biorąc pod uwagę zużycie paliwa, ale także jego produkcję i transport.

Wynik ogłoszony 3 kwietnia 2019 jest kolejnym krokiem tych dwóch firm w kierunku zwrócenia coraz większej uwagi na zrównoważoną mobilność - konkretny wkład w redukcję emisji spalin i zanieczyszczenia środowiska.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy