Europejskie "japończyki"
Z roku na rok rośnie sprzedaż japońskich samochodów w Europie. Po raz siódmy z rzędu Toyota zanotowała rekordowe wyniki na "starym kontynencie". Podobne sukcesy święcił też Nissan, którego nowa Micra zrobiła wręcz furorę w wielu europejskich państwach.
Toyota dostarczyła na rynek 834 661 pojazdów, z czego 21 651 były to auta marki Lexus. Dało to jej udział w rynku na poziomie 4,7%. W przypadku Nissana w 2003 roku sprzedano 542 292 pojazdy, uzyskując 3,06-procentowy udział w europejskim rynku.
Głównymi produktami sprzedaży Nissana były nowy model Micry (184 tysiące egzemplarzy) oraz terenowy X-TRAIL (51 206 aut). Zeszłoroczna sprzedaż Nissana w Europie przekroczyła o 14,5% sumę sprzedaną w 2002 roku. Największymi rynkami tej marki były: Wielka Brytania (114 641 sprzedanych aut), Włochy (78 075), Niemcy (70 050), Hiszpania (62 229) oraz Francja (47 059).
Toyota - trzeci największy producent samochodów na świecie uzyskał wzrost sprzedaży o 10% w porównaniu z wynikami odnotowanymi rok wcześniej, podczas gdy globalny rynek motoryzacyjny zmniejszył się o prawie 2%.
Udział japońskiego koncernu w rynku wyniósł 4,7% - jest to najlepszy wynik w historii działalności Toyoty w Europie. W 2003 r. Toyota wyprodukowała także 465 946 samochodów, 430 919 silników oraz 117 140 skrzyń biegów w swoich zakładach zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji oraz Polsce.
W 2004 r. jToyota zakłada, że sprzedaż w Europie wyniesie jeszcze więcej i osiągnie pułap 850 tys. egzemplarzy samochodów marki Toyota i Lexus. (samar)