Europejska ofensywa GM

GM DAT przyspieszyło rozwój na europejskim rynku samochodów osobowych. W pierwszych sześciu miesiącach 2004 roku firma sprzedała ponad 93.000 samochodów w porównaniu z 61.000 w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Oznacza to wzrost o ponad 51%. Udział w europejskim rynku wzrósł z 0,61% do 0,87%. W czerwcu udział GM DAT w rynku europejskim przekroczył 1%.

"W styczniu ogłosiliśmy wzrost na rynku europejskim na poziomie 21% w stosunku do roku ubiegłego. Teraz widać, że w pierwszej połowie 2004 roku rozwijamy się jeszcze szybciej" - twierdzi Erhard L. Spranger, Prezes GM Daewoo Europe. "Szybki rozwój nowych jednostek organizacyjnych, np. w Turcji, miał ogromne znaczenie dla rozwoju ogólnego, wynoszącego 51%. Jeżeli uda nam się go utrzymać, zrealizujemy średniookresowy plan sprzedaży 200.000 pojazdów szybciej, niż zakładaliśmy".

W pierwszych sześciu miesiącach roku najsilniejszym rynkiem europejskim okazały się Włochy, w których sprzedano 16.400 pojazdów. Drugie miejsce zajęła Hiszpania, w której odnotowano wzrost sprzedaży o 55% (15.700 sprzedanych pojazdów). W Niemczech sprzedano 8.100 samochodów, co stanowi wzrost o ponad 72% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Oprócz oddziałów o już ustalonej reputacji w zakresie sprzedaży, sukces odniosło kilka nowych firm należących do GM DAT. Na przykład GM DAT UK (Wielka Brytania) sprzedało 9.100 pojazdów, czyli o 61% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

W Finlandii i Szwecji, na dwóch nowych rynkach, sprzedaż wzrosła odpowiednio o niemal 200% i 300%.

W Turcji firma rozpoczęła działalność w bieżącym roku, wprowadzając na rynek pojazdy produkowane przez GM DAT pod marką Chevrolet i sprzedając w pierwszych sześciu miesiącach ponad 4.700 pojazdów tej marki. Równie efektowne wyniki osiągnięto w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie GM DAT również sprzedaje, na większości rynków, swoje samochody pod marką Chevrolet. W Europie Południowo-Wschodniej sprzedaż wzrosła o 84%, osiągając poziom ponad 11.000 sprzedanych pojazdów w pierwszych sześciu miesiącach roku. Region ten obejmuje Węgry, Słowenię, Chorwację, Bośnię, Serbię, Macedonię, Bułgarię, Rumunię i Kraje Bałtyckie.

W Polsce od momentu oficjalnego rozpoczęcia sprzedaży samochodów marki Chevrolet, które miało miejsce podczas Dni Otwartych (28-30 maja), sprzedano ich do końca czerwca 495 sztuk. Największą popularnością cieszył się model Aveo hatchback.

W tym samym czasie globalna sprzedaż GM DAT wyniosła niemal 430.000 samochodów, co stanowi wzrost o 91% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Eksport z Korei w okresie styczeń-czerwiec wzrósł o 139% do poziomu ponad 380.000 samochodów.

Od chwili swego powstania w październiku 2002 roku GM DAT wprowadziło na rynek trzy rodzaje samochodów: Aveo, mały, pięciodrzwiowy hatchback i sedan, najbardziej luksusowy model Evanda oraz kompaktowy Lacetti sedan. Pięciodrzwiowy Lacetti hatchback, pojawił się na rynku wiosną, zaś po nim nadchodzi wersja kombi, trzeci członek klasy kompaktowej GM DAT. Dysponując obecną ofertą, firma konkuruje w 43% rynku.

Wzrost sprzedaży na rynkach światowych umożliwił GM DAT poczynienie wielu znaczących inwestycji w Korei. W marcu GM DAT ogłosiło inwestycję o wartości 1,48 miliarda USD w dwa nowe zakłady, trzy nowe programy produkcyjne, na zakup licencji na silnik wysokoprężny oraz na program rozwojowy, kładąc podwaliny pod kolejne możliwości rozwojowe.

Program związany z silnikiem wysokoprężnym opiera się na umowie ze specjalistyczną włoską firmą, VM Motori, obejmującej skonstruowanie i produkcję w Korei nowej serii silników diesla o pojemności 1,5 i 2,0 litra. Na potrzeby tego przedsięwzięcia firma buduje kosztem 207 milionów USD nowy zakład w Gunsan, tuż obok istniejącego zakładu produkcyjnego. Produkcja silników, spełniających wymagania normy emisji spalin EURO IV, ma się rozpocząć w marcu 2006 roku.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas